×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

لکنت زبان اگر چه یک اختلال گفتاری است، اما بدون شک نباید باعث اختلال در ایجاد رابطه میان افراد عادی جامعه با مبتلایان به آن شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، سی مهر ماه ( مصادف با ۲۲ اکتبر ) و با هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به ناروانی گفتار، روز جهانی توجه به لکنت زبان نامگذاری شده‌است؛ اختلالی که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن رنج می‌برند.
لکنت زبان که عموما علائم آن در دوران خردسالی بروز می کند، از مهم‌ترین و متداول‌ترین اختلالات تکلمی است. گرچه دلایل بروز این اختلال تا کنون به‌طور دقیق روشن نشده‌ است، کودکان و همچنین بزرگسالان دارای اختلال سکته مغزی، سرطان زبان و … نیز به نوعی با این اختلال دست و پنجه نرم می‌کنند. لکنت زبان معلول علت بدنی، عاطفی، اجتماعی یا ترکیب این عوامل است. نگرانی از صحبت کردن و محدودیت در مشارکت اجتماعی، کاهش برقراری ارتباط موثر و افت عملکرد تحصیلی یا شغلی، از تبعات ابتلا به این اختلال گفتاری است که البته می‌توان آن را با روش های خاص موجود، تا حدودی درمان و یا به طور کلی برطرف کرد.

گفتار درمانی، مهمترین روش درمان این عارضه است که با مداومت و پیگیری می‌توان آن را برای بهبود شرایط مبتلایان به لکنت زبان به کار برد.گفتار درمانی البته علاوه بر سختی های متداول درمان، هزینه های قابل توجهی نیز دارد که ممکن است مشکلاتی را برای خانواده های فرد مبتلا به لکنت ایجاد کند. شرکت بیمه آسماری، امکان جبران این هزینه ها را در قالب بیمه درمان فراهم کرده است. خرید این بیمه نامه با هزینه کم، می تواند در درمان مبتلایان به لکنت زبان، بسیار کارآمد باشد، شرکت بیمه آسماری می‌تواند همدرد دغدغه‌های شما باشد.

متقاضیان محترم می توانند برای خرید این بیمه نامه به شبکه فروش شرکت بیمه آسماری مراجعه و یا از طریق شماره‌ی ۰۲۱۴۳۴۱۷ اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.