×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در نشست مدیران عامل بانک‌ها در نهمین رویداد تراکنش ایران گفت: نوآوری به کمک تاب‌آوری می‌آید، خلاقیت و نوآوری باید در کنار توسعه شبکه یک سازمان به‌صورت مستمر اما بدون درجا زدن وجود داشته باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست مدیران عامل بانک‌ها در نهمین رویداد تراکنش ایران گفت: ظرف ۲ سال اخیر به‌صورت جهشی، ۶۰ درصد به جامعه مشتری بانک اضافه شد. اتفاق مثبتی بود و شاخص‌های مختلف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز رشد یافت و طبق آمار بانک مرکزی به‌یک‌باره از رتبه ١۵ در بین ٣٠ بانک به رتبه ۵ شبکه بانکی صعود کرد.

وی اظهار داشت: اینجاست که نوآوری به کمک تاب‌آوری می‌آید، خلاقیت و نوآوری باید در کنار توسعه شبکه یک سازمان به‌صورت مستمر اما بدون درجا زدن وجود داشته باشد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به مراکز نوآوری سازمان‌ها و بانک‌ها گفت: بسیاری از سازمان‌ها، مراکز نوآوری تأسیس می‌کنند. همه به جذابیت نوآوری توجه می‌کنند، اما از یک مرحله به بعد این مرکز می‌شود محل هزینه، زیرا در راستای افزایش تاب‌آوری، استراتژی درستی به‌صورت دقیق در پیش گرفته نشده است.

وی افزود: اکنون بسیاری از سازمان‌ها علاقه فراوانی به مرکز داده و هوش مصنوعی نشان می‌دهند. زمانی در یک همایش مطرح شد چرا همه این مراکز نوآوری یک مرکز نوآوری بسیار قوی با موضوع تاب‌آوری داخلی ایجاد نمی‌کنند؟ علت این است که متأسفانه نگاه عمیقی نداریم.

شمسی‌نژاد ادامه داد: همه در پی هوش مصنوعی، مرکز داده و مسائل جدید در حوزه بانکی هستیم، اما به عمق این مسائل پی نبرده‌ایم و این رویکرد تاب‌آوری ما را به‌شدت دچار مشکل می‌کند. یکی از موضوعاتی که اکنون در بانک‌های مختلف وجود دارد، این است که در مقابل مخاطرات بسیار بزرگ تاب‌آوری مناسبی ندارند.

وی با اشاره به حمله‌های سایبری، گفت: موضوعاتی همچون حمله‌های سایبری همه را دچار مشکل می‌کند. اگر زمانی با یک هجمه بسیار زیاد از مخاطبان روبه‌رو شویم و ایده‌های متنوعی ارائه دهیم، ممکن است چند سال دچار رونق و شکوفایی شویم، اما آیا می‌توانیم به پایداری برسیم؟

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مسئله تاب‌آوری را حل می‌کند و اکنون با آن مواجه هستیم، تاب‌آوری در حوزه فرآیندهاست. واقعاً فرآیندهای ما با عنایت به نگرش بانکداری سنتی بسیار سخت می‌تواند تغییر کند و مدام مقاومت می‌کند.

وی افزود: این مسئله نیازمند یک استراتژی واحد از سمت مقامات ناظر است، اما گاهی مقام‌های ناظر در مقابل همین فعالیت‌های نوآورانه، مقاومت می‌کنند و خود به یک نوع سد دفاعی تبدیل می‌شوند و این موضوعی است که باید حل شود.

شمسی‌نژاد در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: خوشبختانه ما در کشور در حوزه خلق نیرو و پرورش نیروی انسانی بسیار ماهر هستیم، اما آن طور که باید نتوانستیم از آن‌ها در حوزه‌های صحیح، خلاقانه و فناورانه اکوسیستم‌ها استفاده کنیم. باید درباره اینکه نیروی انسانی را مخصوصاً در شبکه بانکی چگونه نگاه داریم، تجدید نظر کنیم. زیرا اگر بخواهیم تاب‌آوری سیستم‌های خود را رشد دهیم، نمی‌توان نیروی انسانی را با فرآیندهای بلندمدت به کار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.