×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت نماینده ولی فقیه در گلستان و مدیرعامل دخانیات از توتون کاران گلستانی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران از گرگان استان گلستان، دکتر محمد شیخان عصر امروز در ادامه سفر استانی خود وارد استان گلستان شد و با آیت الله سیدکاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نور مفیدی در این دیدار با تاکید بر حمایت جدی از کشاورزان گفت: در سالهای گذشته عده ای از کشاورزان با مراجعه به اینجانب از پرداخت نشدن پول کشت توتون خود گلایه و شکایت داشتند.

وی افزود: اگر قرار است کشت توتون در کشور ادامه یابد، باید از کشاورزان حمایت جدی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان تصریح کرد: باید کیفیت توتون در استان افزایش یابد و این محصول را صادر کنیم. باید محصولات دخانیات به بازارهای منطقه صادر شود.

آیت الله نور مفیدی تصریح کرد: سوال این است چرا سیگار باید وارد کشور شود و چرا ما خودمان نباید آنرا تولید کنیم؟.

وی تاکید کرد: با ید به گونه ای کار کرد که هم کشاورزان راضی باشند. هم محصولات از کیفیت لازم برخوردار باشند و هم به بازارهای منطقه توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان خطاب به مدیرعامل و مدیران دخانیات ایران تاکید کرد: مرد میدان باشید. مرد جنگی باشید. انقلابی عمل کنید. برای آینده و پیشرفت کشور و رشد و تعالی کار و تلاش کنید.

پرداخت بدهی کشاورزان گلستانی

در ابتدای این نشست دکتر محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گزارشی از وضعیت این شرکت و همچنین وضعیت کشت توتون در استان گلستان ارائه کرد.

وی بر حمایت جدی از کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزان شریک تجاری شرکت دخانیات هستند و این مساله را در سال آینده با حمایت های ویژه خود از کشاورزان عملی می کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ما به دنبال اصلاح سیاست های شرکت دخانیات هستیم، افزود: در گام اول کل بدهی شرکت دخانیات به کشاورزان را پرداخت خواهیم کرد و در گام دوم نظام قیمت گذاری را اصلاح خواهیم کرد و توتون را به قیمت واقعی از کشاورزان می خریم و در گام سوم با دادن تسهیلات بانکی آنها را در خرید تجهیزات کشاورزی و حمایت از کشت و تامین بذر، کود و سم حمایت می کنیم.

شیخان با بیان اینکه تولید برای ما بسیار مهم است، افزود: باید ظرفیت های تولید در استان گلستان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های صادراتی این استان هم استفاده کرد، افزود: صادرات هم می تواند برای استان ارز آوری داشته باشد و هم می تواند موجب توسعه و ایجاد اشتغال در استان شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به منابع انسانی خوب شرکت دخانیات ایران تصریح کرد: باید از این منابع انسانی برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

شیخان از آیت الله سیدکاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این مسیر کار و تلاش لازم است از حمایت های شما بهره مند شویم.

همچنین در ابتدای این نشست مهران یونسی مدیر مجتمع دخانیات گلستان با ارائه گزارشی از وضعیت این مجتمع و کشت توتون در استان گلستان گفت: ۶۰ درصد توتون کشور در استان گلستان تولید می شود و توتون کشت شده تیپ شرقی (باسما) مرغوب ترین توتون های ایران می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.