×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
حمایت دولت سیزدهم از حدف مالیات مشاغل خرد و خانگی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اقبال شاکری با بیان اینکه معیشت، ازدواج و مسکن جوانان باید در اولویت دولت جدید باشد، افزود: مجلس ساخت یک میلیون مسکن در سال با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت و بلندمدت را تصویب کرده است و در این زمینه باید دولت و نهادها همکاری کنند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از کسب و کارهای کوچک و خانگی ادامه داد: هدف از کسب و کارهای خرد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است و نمایندگان مجلس یازدهم بر این باور هستند که با همراهی دولت، محرومیت‌زدایی در ابعاد مختلف آن امکان تحقق خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه دولت سیزدهم به مناطق روستایی و عشایری اظهار کرد: موضوعات خاص مناطق روستایی و عشایر به ویژه اشتغال روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

شاکری با انتقاد از وضع مالیات دولت بر مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک و خانگی گفت: بسیاری مشاغل پردرآمد دچار فرار مالیاتی هستند اما کارمندان، کارگران و مشاغل خرد و آسیب‌پذیر ناچار به پرداخت مالیات هستند که این رویه باید عوض شود.

وی تصویب مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی را در همین راستا عنوان کرد و افزود: مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی زمین، مسکن و خودرو می‌تواند تا حد زیادی این اقلام را از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل و جلوی سوداگری و دلالی را بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیمه اجتماعی اقشار خاص همچون قالی‌بافان، دامداران، زنبوردارن و برخی مشاغل غیر کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توسعه این رویکرد در مجلس و حمایت دولت سیزدهم شاهد رونق تولید در بخش‌های مختلف خواهیم بود.