×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حماسه ای ماندگار

مسعود علیاری،مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان
در تقویم هشت ساله دفاع مقدس سوم خرداد را می توان به یاد ماندنی ترین و ماندگار ترین روز دانست که در این روز حماسی و ماندگار در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، خرمشهر قهرمان با تلاش و رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام آزاد شد.
عملیات آزاد سازی خرمشهر از مهم ترین حماسه های دفاع مقدس به شمار می رود بطوریک ه می توان نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست و این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست که سبب بازپس گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.
مردم دلیر خرمشهر از نخستین روز جنگ تحمیلی مقاومت جانانه ای در دفاع از این شهر داشتند و پس از آن رزمندگان اسلام در قالب عملیات گسترده بیت المقدس، خرمشهر را آزاد نمودند تا بر همگان ثابت شود که خرمشهر قطعه ای جدا ناپذیر از خاک میهن اسلامی است.
بهترین تعبیر را برای موفقیت بزرگ آزاد سازی خرمشهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار بردند که فرمودند((خرمشهر را خدا آزاد کرد))و این جمله تاریخی به اثرگذار ترین شکل ممکن،عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان کرد.
امنیت و اقتدارکشور و انقلاب نتیجه دفاع مقدس و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است که با اخلاص و قدرت ایمان تا پای جان از هیچ کوششی در دفاع از حریم حق دریغ نکردند و همواره عزت و عظمت این کشور با وجود توطئه های فرهنگی و اقتصادی مدیون ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و جانبازان و آزادگان قهرمان ایران اسلامی است .