×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حل مشکلات نظام تامین اجتماعی یکی از پروژه‌های کلان «وزارت مردم» است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت مردم، از اقدامات با ارزش سازمان تامین اجتماعی طی ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: بیمه زنان خانه‌دار و تسریع در پرداخت غرامت ایام بارداری، دو نمونه از اقدامات مهم این صندوق بزرگ بیمه‌ای کشور بوده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از آتیه‌آنلاین، در اولین نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه که امروز (شنبه ۷ اسفند) افتتاح شد، حجت الله عبدالملکی با اشاره به اقدامات بزرگ این وزارت خانه و سازمان های تابعه، از فعالیت‌های ارزشمند سازمان تامین اجتماعی تقدیر کرد و افزود: بیمه زنان خانه‌دار و تسریع در پرداخت غرامت ایام بارداری، دو نمونه از اقدامات مهم این صندوق بزرگ بیمه‌ای کشور بوده است.

وزیر کار ادامه داد: بیمه دانشجویی نیز از دیگر اقدامات خوب این سازمان است که تاکنون پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای داشته است.

عبدالملکی تصریح کرد: در غرفه های حاضر در این نمایشگاه که سازمانها و نهادهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاضر هستند، گزارش اقدامات بسیاری قابل ارائه به مردم است.

وی اضافه کرد: زیست بوم ملی اشتغال یکی از سیاست ها و برنامه های جامع وزارت کار در راستای اشتغال و نظریه اقتصاد مقاومتی است که بر اساس آن و در قالب طرح اشتغال‌زای وزارت کار باید تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوب شده است.

وزیر کار افزود: زیست بوم ملی اشتغال با همکاری ۷۰ دستگاه و با ۱۹۵ الگو، طراحی و تدوین شده است و در واقع فرصت های شغلی گسترده قرار است در قالب این الگوها اجرایی شده و بوجود آید.

عبدالملکی گفت: همچنین تعداد ۴۰۰ هزار کارآفرین برتر کشور شناسایی شده و فرایند شناسنامه دار شدن آنها در حال انجام است. اعتقاد ما بر این است که از این تعداد، اغلب مورد استقبال دستگاه ها در گذشته قرار نگرفته اند و در صورت حمایت دولت از آنها، مشکل اشتغال کشور برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مجوزهای کسب و کار اتفاقات بزرگی روی داده است. در خصوص ارائه مجوز آموزشگاه های آزاد مهارتی که پیش از این کسب مجوز آنها بیش از ۶ ماه به طول می انجامید، در حال حاضر این مجوزها در کمتر از سه روز قابل دریافت است.

وزیر تعاون اضافه کرد: اقدامی نیز برای شناسنامه دار کردن مشاغل سیار در کشور صورت گرفته است که امیدواریم به زودی آمار این حوزه قابل ارائه باشد. در حوزه روابط کار نیز اتفاقات بسیار جدی رقم خورده است که بازرسی ویژه از کارخانجات و شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه صورت گرفته و تذکرات لازم در حوزه های مشخص به آنها داده شده است.

وی گفت: اجرای بیمه زوج های نابارور به عنوان یک مطالبه چندین ساله اجرایی شده و تا به امروز بیش از چهار هزار نفر برای بهره مندی از این خدمت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده اند و بحث بیمه زنان خانه دار و دانشجویان آغاز شده و توسعه پیدا کرده است.

عبدالملکی اضافه کرد: در خصوص دریافت غرامت ایام بارداری نیز این مبالغ بصورت ماهانه به افراد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه تعاون یک خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای یاری رساندن به تعاونی ها ایجاد شده است و در این مدت نیز ۹ شرکت تعاونی دانش بنیان آغاز به کار کرده اند و مشکلات بیش از ۲ هزار شرکت تعاونی استانی برطرف شده است.

وزیر کار در ادامه گفت: پیش نویس لایحه جامع حمایت از سالمندان نیز آماده است که پس از تصویب هیات دولت به مجلس ارسال شود. در خصوص معلولان نیز اتفاقات مهمی رخ داده است و در این مدت یکهزار و ۴۰۰ واحد برای خانواده های دارای دو معلول به بالا تحویل داده شده و بیش از ۲ هزار واحد نیز آماده تحویل است. همچنین ۸ هزار تبلت در اختیار دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته و برای ۱۲۲ هزار نفر نیز وسائل کمک توانبخشی تهیه شده است. به ۳۵ هزار کودک دارای اختلال شنوایی نیز خدمات لازم ارائه شده است

وی اضافه کرد: الگوی نوین شرکت های تابع صندوق های بازنشستگی با همکاری متخصصان این حوزه طراحی شده و اجرای آن برای اولین بار آغاز شده است و همچنین ارتباط گسترده با کشورهای مختلف در وزارت کار شکل گرفته که در خصوص جهش صادرات اثرگذاری جدی خواهد داشت.

عبدالملکی اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ داروی جدید در این مدت ۶ ماهه به بازار ارائه و در خصوص افزایش ظرفیت بنزین نیز در یکی از پالایشگاه های تحت نظارت وزارت کار ۵۵ درصد ظرفیت تولید بنزین افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت همکاران ما در هلدینگ سیمان شستا موظف به افزایش حداکثری ظرفیت تولید سیمان شدند و در این مدت ۹۰ درصد سیمان ارائه شده در بورس کالا در این هلدینگ اتفاق افتاد که در کنترل قیمت سیمان بسیار اثرگذار بود و در حوزه دخانیات نیز برای اولین بار صادرات به برخی کشورها در این مدت آغاز شده است.

وزیر کار افزود: در خصوص ایجاد عدالت در درون سازمان، فاصله بین دریافتی مدیران و کارکنان را ۳۰ درصد کاهش داده ایم و از روزهای ابتدایی انتصاب مدیران حدود ۳ میلیون تومان از حقوق آنها کاهش یافت.

وی گفت: سامانه سوت زنی در خصوص اعلام مفاسد و گزارشات این حوزه در این نمایشگاه آغاز و اعلام عمومی خواهد شد و هر فردی هر موضوعی در خصوص فساد در این وزارتخانه و شرکت های تابعه تشخیص داد، می تواند در این سامانه بارگذاری کند.

عبدالملکی افزود: نظام نظارت مردمی نیز در این مدت ۶ ماهه مستقر شده است و دسترسی هایی به نمایندگان مجلس و بخشی از مدیران ارشد کشور در خصوص مشاهده عملکرد این وزارتخانه داده شده است.

وزیر کار اضافه کرد: در این وزارتخانه چهار کلان پروژه به صورت همزمان در حال پیشبرد است که رفع بیکاری و اشتغالزایی، حل مشکلات صندوق های بازنشستگی و نظام تامین اجتماعی، نظام شرکت داری و بنگاه‌داری و رفع فقر مطلق را شامل می شوند.

وی ادامه داد: ما در واقع در وزارت مردم در آغاز کار هستیم و به دنبال ایجاد سال های امیدبخش در حوزه وزارت مردم هستیم.
گزارش تصویری افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.