×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره مشمولان افزایش حقوق بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.

کیوسک خبر ـ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس، گفت: در این لایحه دولت پیشنهاداتی برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشکری آورده است.

وی بیان کرد: در لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری برای افزایش حقوق مشمولان صندوق تأمین اجتماعی هیچ پیشنهادی نیامده است، چرا که از ابتدای امسال مشمولان صندوق تأمین اجتماعی افزایش حقوق خود را دریافت کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری برای کارکنان دولت یعنی شاغلان و بازنشستگان دولتی است، تصریح کرد: البته کارکنان دولت که مشمول قانون کار هستند هم قبلاً ۳۸ درصد افزایش حقوق داشتند و لایحه مذکور برای این افراد هم افزایش حقوق در نظر نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حقوق کارکنان دولت که در مشاغل غیر کارگری هستند و تحت شمول صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری هستند، افزایش خواهد یافت.

قادری درباره میزان افزایش حقوق مشمولان لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، برای حق عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند هم ۱۰۰ هزار تومان به حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع به هر شاغل و بازنشسته دولتی کشوری یا لشکری بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود و مواردی چون حق عائله‌مندی و حق اولاد هم برای آنان لحاظ خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، بیان کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بحث و تبادل نظر کردیم و گفتیم که بازنشستگان انتظار همسان‌سازی حقوق هم دارند. بر این اساس، برای آنان پیش بینی کردیم که علاوه بر افزایش حقوقی که بر اساس لایحه مذکور خواهند داشت، ۵ درصد هم به حقوق آنان اضافه شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت پیشنهاد آورده بود که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که ما آن را به ۳۰ درصد افزایش دادیم و دولت هم قبول کرد. همچنین حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.