×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حسابرس و بازرس قانونی، پس از بررسی گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه تعاون، این عملیات را بلامانع اعلام کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲، هیئت مدیره شرکت بیمه تعاون در خصوص افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال، از محل مازاد ناشی از تجدید ارزیابی زمین های شرکت و نیز از محل اندوخته سرمایه ای، گزارش توجیهی خود را ارائه کرد.

هدف شرکت بیمه تعاون از این اقدام، اصلاح ساختار مالی به منظور اخذ مجوز اتکایی قبولی از بیمه مرکزی است. اخذ مجوز اتکایی قبولی با توجه به شرایط ابلاغ شده از طرف بیمه مرکزی، به سرمایه حداقل ۸ هزار میلیارد ریالی نیاز دارد. اخذ این مجوز، به افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد شرکت منتهی خواهد شد.

افزایش سرمایه همچنین ظرفیت قبولی ریسک شرکت را افزایش می دهد. در نیمه نخست سال جاری، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک این شرکت، کمی کمتر از ۳ هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است. این شرکت از بدو تاسیس تا کنون، ۴ بار افزایش سرمایه داده و سرمایه آن از ۲۸۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ به ۵ هزار میلیارد ریال در حال حاضر رسیده است.

آن طور که جدول «آخرین سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه» منتشر شده توسط بیمه مرکزی نشان می دهد، در حال حاضر شرکت بیمه تعاون از منظر این شاخص، رتبه ۲۲ را در میان بیمه گران دارد، در حالی که با افزایش سرمایه پیش بینی شده، رتبه آن دست کم ۱۰ پله ارتقا خواهد یافت.

یکی از معیارهای انتخاب شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی در واگذاری عملیاتی بیمه ای خود به شرکت های بیمه، کفایت سرمایه شرکت بیمه گر است. افزایش سرمایه نیز یکی از ضروریات دست یابی به این بخش از بازار و افزایش سهم شرکت در کنسرسیوم های بیمه ای است.

شرکت بیمه تعاون، دو ملک موجود در تهران و یک ملک موجود در اردبیل که به طور صددرصدی در مالکیت شرکت است را به منظور تجدید ارزیابی ارزش آنها معرفی کرده است.

منبع: پایگاه خبری خرد و کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.