×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حزب‌الله: با جلب رضایت آمریکا کشور نجات نمی‌یابد/ همگرایی عربستان و اسرائیل تهدیدی برای همه است

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از سایت النشره، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی اظهار کرد: تصمیم آمریکا این است که لبنان را از نظر اقتصادی و  مالی با هدف تن دادن به خواسته‌های اسرائیل، دچار خفقان کند.

وی گفت: نجات کشور با همراهی با آمریکا و جلب رضایت آن محقق نخواهد شد؛ چراکه بزرگترین مانع در مسیر حل و فصل مشکلات لبنان؛ همین جلب رضایت واشنگتن است.

قاووق تاکید کرد: بحران کشور به دلیل تسلیم شدن در برابر اراده آمریکا طولانی و عمیق شده است و ادامه سیاست التماس از واشنگتن و تلاش برای جلب رضایت آن تنها یک نتیجه دارد و آن تسریع در روند فروپاشی لبنان است.

این مقام حزب‌الله ادامه داد: اکنون و پس از انتخابات پارلمانی، لبنان فرصت واقعی برای ورود به مسیر راه حل‌ها را دارد. نقشه راه کشور با تسریع در روند تشکیل دولت آغاز می‌شود و دیگر نمی‌توان فرصت‌ها را از دست داد؛ چراکه ملت لبنان خسته شده‌اند و خواستار تسریع در روند نجات کشور هستند.

 وی همچنین ضمن تاکید بر آمادگی حزب‌الله برای همکاری با تمامی افرادی که در راستای منافع لبنان تلاش می‌کنند، خواستار تشکیل دولتی شد که وابسته به مواضع خصمانه آمریکا و عربستان نباشد.

شیخ قاووق در بخش دیگری از اظهاراتش درباره رژیم صهیونیستی و اخبار منتشر شده درباره نزدیکی روابط آن با ریاض نیز تاکید کرد: مقاومت یک ضرورت راهبردی برای بازدارندگی دشمن و حفاظت از میهن، عزت و ثروت آن است و همگرایی عربستان و اسرائیل تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین، سوریه و همه ملت‌های شریف ماست.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.