×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جلیلی: قراردادهای موقت کارگران غلط است

کیوسک خبر ـ وی در این بازدید گفت: اگر از جهش کشور سخن می‌گوییم، نیروی این جهش، کارگر است. باید توجه شود که کارگران از چه مشکلاتی رنج می‌برند و آن‌ها را رفع کرد.

وی، موضوع کارآفرینی را حائز اهمیت دانست و گفت: باید برای تک تک نیروهایی که آماده کار هستند برنامه داشته باشیم. اینجا کارگاهی است که برای ۱۲۰ نفر از معلولین جسمی و ذهنی اشتغال ایجاد شده است، آن هم بدون هیچ بدهی به دولت.

وی با بیان اینکه طبق قانون، هم شغل حق شهروندان است هم امنیت شغلی، گفت: مهم‌تر از همه این‌ها رضایت شغلی است. واسطه گری و دلالی که به تولیدکننده و مصرف کننده لطمه می‌زند در عرصه کار هم همین لطمه را می‌زند. شرکت‌هایی شکل می‌گیرند و منافعی می‌برند که به تولیدکننده و کارگر لطمه می‌زنند. باید مشخص شود که این شرکت‌ها بر چه مبنایی حضور دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان بیش از ۹۰ درصد نیروی کار مبتنی بر قراردادهای موقت یکی دوماهه است، گفت: این خطاست و دولت نباید نسبت به قراردادهای موقت کارگران بی‌تفاوت باشد.

جلیلی تصریح کرد: همانطور که وقتی قرار است تصمیمی گرفته شود، نمایندگان تولیدکنندگان و بخش‌های مختلف حضور دارند، اگر تصمیمی برای نیروی کار گرفته می‌شود، حتماً باید نمایندگان جامعه کارگری حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیر مشکلاتی چون تورم در زندگی کارگران گفت: جبران این موضوعات در زندگی کارگران باید لحاظ شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدواریم در دولت آتی مسائل کارگران به نحوی پیگیری‌ شود که هم ایجاد شغل را شاهد باشیم، هم امنیت شغلی و هم رضایت شغلی.