×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
جزئیاتی از رایزنی با رئیس جمهور برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

به گزارش کیوسک خبر، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت در مجلس بیان داشت: اخیرا ما پیشنهادی را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت که به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و ایثارگران مشمول آن می‌شوند را به رئیس جمهور ارائه دادیم و خوشبختانه رئیس جمهور هم موافقت کلی خود را با این مسئله اعلام کردند.

وی تاکید کرد: البته رئیس جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند تا در آنجا بتواند به شکلی تامین منابع مالی آن انجام شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: فکر می‌کنیم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در نیمه دوم امسال خواهد بود که می‌تواند بهبودی در زندگی جمعیت قابل توجه‌ای از مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه موضوع جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد، بیان داشت: این مسئله در ادامه به صحن علنی آمد و، اما دولت دوازدهم با آن مخالفت کرد آنهم به دلیل اینکه بار مالی داشت و امکان تصویب در صحن و ارجاع آن به شورای نگهبان فراهم نبود لذا ما به دلیل اجتناب از این موضوع و اینکه ما مخالفت‌های دولت را نداشته باشم رایزنی‌هایمان را با آقای رئیس جمهور شروع کردیم و نامه‌ای را خدمت آیت‌الله رئیسی ارسال کردیم که خوشبختانه ایشان با کلیت بحث موافقت کردند و این مسئله را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند و فکر می‌کنم سازمان برنامه و بودجه هم براساس همان روند کارشناسی که در سال گذشته انجام دادیم، با کلیاتش موافقت کند.

وی بیان داشت: پیش بینی ما این است که یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به عبارتی تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالتی است که چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می‌دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دو میلیون و هشتصد هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، بیان داشت: همچنین یک میلیون و دویست هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و تعداد خیلی زیادی هم مجموعه‌های ایثارگری و بازنشستگان و کارگران هستند که امیدواریم این خبر خوب در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با همکاری که دولت ومساعدی که رئیس جمهور داشتند، عملیاتی شود.