×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت سفارش‌ واردات خودرو نهایی شد/ آغاز واردات خودرو به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ثبت سفارش‌های واردات خودرو نهایی شده است، گفت: واردات خودرو به زودی آغاز می شود.

به گزارش کیوسک خبر، سید رضا فاطمی امین در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: آنچه از نظر کارشناسان استنباط کردیم این است که التهاب موجود در بازار خودرو با عرضه بیشتر هم از ناحیه تولید داخل و هم با واردات خودرو کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کار واردات خیلی سریع انجام شد، گفت: شهریور امسال آئین نامه خودرو در دولت تصویب شد و بر اساس روال مصوبات دولت به مجلس رفت، هیئت تطبیق مجلس برخی ایرادات قانونی گرفت که با طی این رویه اوایل آبان آئین نامه واردات خودرو نهایی شد و به این ترتیب به زودی شاهد ورود خودروها به کشور خواهیم بود.

گفتنی است، سید مرتضی عمادی سخنگوی گمرک ایران چند روز پیش در مورد واردات خودرو به مهر گفته بود که «تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودروهای وارداتی به گمرک اظهار نشده است. در صورتی که این اقدامات انجام شود گمرک به صورت رسمی در مورد جزئیات واردات اطلاع رسانی خواهد کرد. بر همین اساس در حال حاضر گمرک نمی‌تواند در مورد جزئیات واردات خودرو اظهارنظری کند و توپ در زمین وزارت صمت است و صمت باید اعلام کند که آیا واردات انجام شده است یا خیر.»

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، به گفته عمادی، «حتی اگر خودروها به صورت فیزیکی به گمرک برسند و حتی اعلام شود که در کشتی هستند و در حال رسیدن به گمرک، تا زمانی که مشخصات واردات به گمرک اظهار نشود، نمی‌توانیم اعلام کنیم که خودروهای خارجی وارد جغرافیای گمرک شده است.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.