×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تونس؛ عقاب های کارتاژ

به گزارش کیوسک خبر، تیم ملی تونس بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست حضور در جام جهانی را برای یک بار دیگر تجربه کند. تونس در ادامه پیشرفت‌های چند سال اخیر خود توانست با شایستگی جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.
تونس تاکنون شش بار در جام جهانی حاضر بوده و برای هفتمین بار باید در قطر به میدان برود. تونسی‌ها اولین بار در سال ۱۹۷۸ یعنی همان سالی که ایران اولین حضور در جام جهانی را تجربه کرد، در این رقابت‌ها شرکت کرد. تونس مانند ایران تا سال ۱۹۹۸ صبر کرد تا در این رقابت‌ها حاضر باشد. در سومین حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ حاضر بود و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز یکی از ۳۲ تیم این رقابت‌ها بود. این تیم در جام جهانی روسیه نیز شرکت کرد و در هیچ دوره نتوانسته است از مرحله گروهی به دور حذفی راه یابد.
بیشتر بازیکنان این تیم در حال حاضر در تیم‌های عربی توپ می‌زنند و چند بازیکن نیز در تیم‌های اروپایی فعالیت می‌کنند.
ستاره
وهبی خزری

مهاجم ۳۱ ساله در تیم سنت اتین فرانسه بازی می کند و عملکرد خوبی نیز در لیگ ۱ فرانسه دارد. او در ۶۹ بازی ملی ۲۴ گل برای تونس به ثمر رسانده است و امید اول گلزنی تیمش در جام جهانی محسوب می شود. او سابقه بازی در تیم های بوردو، ساندرلند و رن را نیز در کارنامه دارد. خزری در کنار یوسف المساکنی ستاره های تیم ملی فوتبال تونس در جام جهانی قطر هستند.

سرمربی
جلال القادری

این مربی ۵۰ ساله هدایت نزدیک به ۲۰ تیم را در فوتبال تونس و سایر کشورهای عربی بر عهده داشته است اخیرا و از سال ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی تونس را بر عهده گرفت تا بتواند جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. بعد از موفقیت در انجام این ماموریت باید دید او برای حضور موفقیت آمیز تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ چه برنامه هایی در سر دارد.

* تیم ملی تونس در یک نگاه 
افتخارات: قهرمانی در جام ملت های آفریقا ۲۰۰۴
بهترین گلزن: عصام جمعه (۳۶ گل زده)
بیشترین بازی: رازی جیدی (۱۰۵ بازی)
عملکرد دوره قبل جام جهانی: حذف در مرحله گروهی
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.