×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

درحاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن و مدیرعامل بیمه البرز و تفاهم نامه همکاری در حوزه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری امضا کردند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، علی بیگ‌زاده مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در جهت بررسی امکان عرضه محصولات بیمه ای در شعب سوپر مارکت های مالی تامین سرمایه تمدن و عهده دار شدن قسمتی ازمدیریت دارایی شرکت بیمه البرز توسط تامین سرمایه تمدن انجام می شود .

وی در ادامه صحبت های خود صنعت بیمه، بازار سرمایه و بانک را سه قطب اصلی مالی در کشور خواند و گفت: اگرچه رسالت صنعت بیمه رسالت متفاوتی است اما ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با بازار سرمایه دارد چراکه منابع جمع آوری شده توسط شرکت های بیمه باید به نحو مناسبی براساس دستورالعمل های بیمه مرکزی، سرمایه گذاری شود و یکی از زمینه های اصلی این سرمایه گذاری، بازار سرمایه است.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ادامه داد: صنعت بیمه می تواند با وجوهی که در اختیار دارند به صورت غیرمستقیم در صندوق های موجود در بازار سرمایه نظیر صندوق های با درآمد ثابت یا صندوق های سهمی سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: ازطرف دیگر بسیاری از شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه براساس مقررات شورای عالی بیمه نیاز است که دارایی های خود را بیمه کرده و از خدمات بیمه در بخش دارایی ها و منایع انسانی استفاده کنند.

دکتر علی بیگ‌ زاده توضیح داد: همچنین برخی اوراق و ابزارهای تامین مالی مانند اوراق بیمه اتکایی نیز در این بین وجود دارد که در واقع اوراقی هستند که شرکت های بیمه منتشر می کنند تا بخشی از موضوع ریسک خود را تحت عنوان این اوراق و از طریق بازار سرمایه عرضه کرده و پوشش دهند.

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه تمدن می توان دید که مجموعه های بیمه ای و بازار سرمایه زمینه های اشتراک زیادی با یکدیگر دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع بیمه های عمرو سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری با قراردادهای بلندمدت به بیمه گذاران عرضه می شود که وجوه حق بیمه را از بیمه گذاران دریافت و برای سرمایه گذاری این وجوه نیازمند یک سرمایه گذاری حرفه ای هستند و نهادهای مالی بازار سرمایه و به طور ویژه تامین سرمایه ها مجوز اینگونه سرمایه گذاری ها را دارند که می تواند یاریگر شرکت های بیمه ای در حوزه سرمایه گذاری باشند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.