×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گرو عادی‌سازی ارتباطات مالی دو کشور است

کیوسک خبر ـ ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس نمایندگان جمهوری بلاروس در حاشیه مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار مناسبات فیمابین دو کشور را دوستانه و رو به رشد خواند و افزود: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در عرصه های مختلف بویژه در عرصه پارلمانی ، نقش مؤثری در کمک به افزایش سطح همکاری های دو کشور و رفع موانع توسعه همکاری های فیمابین دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار گفت: تعاملات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در زمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، علمی – آموزشی و تبادلات مالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: همچنین باید روابط بانکی فیمابین را برای استفاده از ظرفیت های حوزه صنعتی، خدمات فنی، حمل و نقل، کشاورزی، پتروشیمی و نفت روان تر کنیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه دو کشور و تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گرو عادی‌سازی ارتباطات مالی دو کشور است،گفت: توسعه مراودات بیشتر میان تهران و مینسک در زمینه های مختلف موجب شکست تلاشهای دشمنان دو ملت و توسعه و پیشرفت دو کشور خواهد شد.

وی در پایان این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور گفت: افزایش ارتباطات و همکاری های پارلمانی و تبادل تجارب، نقش مهمی در در تقویت مناسبات فیمابین دارد.

ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس بلاروس نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور تاکید کرد و افزود: تعاملات پارلمانی و ارتباط نمایندگان بخش های مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون ها و گروههای دوستی – پارلمانی ، نقش مهمی در توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد همکاری های منطقه ای و بین المللی دارد.

وی در ادامه گفت: توانمندی های فراوان و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان موجب شده تا افزایش تعامل در بخش های مختلف با ایران مورد توجه و پیگیری دولت و مجلس بلاروس قرار گیرد.

رئیس مجلس بلاروس در ادامه تصریح کرد: شناخت و استفاده از توانمندی های مختلف و فراوانی که در دو کشور وجود دارد می تواند سطح مبادلات و همکاری های مینسک – تهران را افزایش دهد و در این مسیر، مجالس دو کشور نقش مؤثری در کمک به دولتها ایفاء می کنند.

آندریچنکو در پایان این دیدار بر آمادگی دولت و پارلمان این کشور برای گسترش مناسبات همه جانبه با کشورمان بویژه در عرصه های اقتصادی، فنی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.