×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیر سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: هدف و راهبرد این همایش این است که مشخص کنیم سمت و سوی تولید موتور خودرو در کشور به کجا می رود و خودرو سازان برای توسعه تولید خودرو و کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، چه اقداماتی باید انجام دهند.
کیوسک خبر ـ همچنین استفاده از سوخت های پاک و توسعه زیرساخت های این سوخت ها و موتورهای الکتریکی از جمله سرفصل های مطرح شده در این همایش به شمار می رود.
علیرضا حاجی علی محمد عضو هیات علمی دانشگاه سمنان و دبیر علمی همایش موتورهای درونسوز و نفت گفت: قطعه سازان ، تولید کنندگان خودرو و صنعتگران از علاقمندان به این همایش هستند و هر سال مقالات زیادی نیز به دبیرخانه این همایش ارسال می شود امسال نیز مانند دوره های گذشته مقالات زیادی به این همایش ارسال شده است.
حاجی علی محمدی با تاکید بر اینکه ایران یکی از تولید کنندگان موتورهای درونسوز در دنیاست، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر راهبردهای دنیا در حوزه خودرو به سمت برقی و هیبریدی شدن حرکت می کنند و امسال بیشتر مقالات ارائه شده در این همایش به این موضوع می پردازد و فعالیت های تحقیقاتی زیادی نیز در این حوزه انجام شده است.
دبیر همایش موتورهای درونسوز خاطرنشان کرد: در این همایش دو میزگرد کاربردی نیز برگزار می شود که یکی از این دو میزگرد به راهبردهای صنعت خودروسازی جهت ورود به تولید خودروهای دورگه و برقی پرداخته و نمایندگانی از سازمان های تصمیم گیرنده مانند سازمان استاندارد، خودروسازان مطرح و قطعه سازان حضور دارند که در مورد این موضوع به بحث و تبادل نظر می پردازند .
اما میزگرد دیگر این همایش به موتورهای احتراقی غیر خودرویی، استانداردها، رویکردهای توسعه ای و بهبودهای مورد نیاز می پردازد و اطلاعات مفیدی در زمینه کاربرد موتورهای احتراقی در حمل و نقل ریلی و دریایی و تولید برق پراکنده، مطرح می شود.
حاجی علی محمدی با تاکید بر اینکه محققانی از کشورهای ایتالیا، انگلیس، آلمان و هندوستان در این همایش بین المللی حضور خواهند داشت افزود: در دوره های قبل در سه روز همایش بیش از دو هزار نفر شرکت کننده حضور داشته اند که به نظر می رسد امسال نیز با توجه به استقبال انجام شده، تعداد شرکت کنندگان از سالهای گذشته فراتر برود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.