×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با اشاره به تلاش مهندسین داخلی در مراحل مختلف طراحی و مهندسی پایه و اجرا و تأمین تجهیزات، گفت: در مجموع توان ساخت پتروشیمی و پتروپالایشگاه با ۸۰ درصد توان داخلی را داریم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، متدین در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست و در استودیو «به قله نزدیکیم» با اشاره به سابقه فعالیت‌های این شرکت و اثرگذاری که در صنعت پتروشیمی داشته است، گفت: شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی حدود ۳۰ سال سابقه در زمینه احداث صنایع پتروشیمی دارد و بیش از نیمی از پتروشیمی‌هایی که امروز در عسلویه فعال هستند، توسط این شرکت اجرا شده‌اند.
وی با بیان اینکه احداث یک پروژه پتروشیمی از زمان خلق یک ایده تا اتمام مراحل احداث با نظارت و همکاری شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی انجام می‌شود، افزود: دانش و تجربه همکاران ما در بهبود این روند تأثیر زیادی دارد و تلاش می‌کنیم پروژه‌ها از غیراصلی منحرف نشوند. درعین‌حال در جریان این مدیریت تلاش می‌شود پروژه‌ها در زمانی مناسب و با هزینه کمتر اجرا شوند.
مهندس متدین با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ طرح در دست احداث است که بیش از ۸۰ درصد فعالیت آنها بومی شده است، افزود: زمانی شرکت‌های خارجی حتی تماس ما را جواب نمی‌دادند؛ اما الان مهندسین ایرانی بخش تفصیلی پروژه را تا ۱۰۰ درصد، مهندسی پایه را تا ۹۰ درصد و بخش مفهومی پروژه را تا ۷۰ درصد اجرا می‌کنند.
وی تصریح کرد: افق ما این است که بخش طراحی پروژه‌ها را به طور کامل در داخل و بخش تأمین کالا ۷۵ تا ۸۰ درصد در داخل کشور تأمین شود. در مجموع در احداث یک پتروپالایشگاه حدود ۸۰ درصد امکان ساخت داخل داریم که به نظر من بی‌نظیر است .
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با اشاره به سابقه ۱۱۰ساله صنعت نفت، اظهار داشت: تا ۴۵ سال قبل پیشرفت مهندسین ایرانی در این حوزه‌ها ۵ درصد هم نبود؛ اما با همتی که در مسئولان بود، حمایت از توان نخبگان امروز می‌توانیم بگوئیم که همه مراحل طراحی و ساخت تا حدود ۸۰ درصد در داخل قابل‌انجام است. البته هدف‌گذاری ما بالاتر و تا ۱۰۰ درصد است تا در مراحل بعدی به صادرات این خدمات مهندسی هم برسیم.
متدین با اشاره به روزهای پس از رفتن خارجی‌ها از صنعت پتروشیمی، گفت: فکر می‌کردیم اگر خارجی‌ها از فردا نباشند صنعت با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شود و مدتی هم با تنش‌هایی روبه‌رو بودیم؛ اما با خودباوری این مدت زمانی، خیلی طول نکشید!
وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی در این سال‌ها به روش‌های مختلفی بذر خودکم‌بینی را پرورش می‌دادند و حتی برای کوچک‌ترین امور کارشناس از خارج کشور وارد می‌کردند، اما پس از تحریم‌ها و ترک شرکت‌های خارجی از ایران درحالی‌که گمان می‌رفت این صنعت متوقف شود، باهمت ایرانی، حمایت مسئولان و اعتماد به جوانان شرایط تغییر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.