×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تلاش جدید شیلی برای جانشینی اکوادور در جام جهانی قطر

به گزارش کیوسک خبر و به نقل از ساکرنت، فیفا ماه گذشته شکایت شیلی علیه اکوادور را رد کرد، اما “لاروخا” حاضر به پایان دادن به این موضوع نیست. شیلی از فیفا خواست تا درباره استفاده اکوادور از بایرون کاستیو، مدافع راست  خود در رقابت‌های مقدماتی تحقیق کند.
فدراسیون فوتبال شیلی  گفت که مدرکی دارد که نشان می‌دهد کاستیو در کلمبیا به دنیا آمده است و نه در اکوادور و این اطلاعات در اسناد رسمی وی ذکر شده است. کاستیو هشت بار در مقدماتی برای تیم ملی اکوادور در ترکیب حاضر شد، از جمله در تساوی بدون گل مقابل شیلی در سپتامبر و پیروزی ۲ بر صفر در نوامبر.
شیلی در انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی هفتم شد، به این معنی که آن‌ها حضور در  پلی آف را نیز از دست دادند، اما احساس کردند که اکوادور باید  از جام جهانی اخراج شود و این تیم جای اکوادور را در جام جهانی قطر بگیرد.
با این حال، پس از بررسی ادعاهای مطرح شده توسط فدراسیون فوتبال شیلی، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا این درخواست را ماه گذشته رد کرد و تأیید کرد که اکوادور جایگاه خود را در قطر حفظ خواهد کرد.
شیلی هم‌چنان به پیگیری پرونده خود ادامه می‌دهد. خورخه یونگ، دبیر کل فدراسیون فوتبال شیلی روز پنج‌شنبه تایید کرد که درخواست تجدید نظر مجدد ارائه خواهد شد.
یونگ در بیانیه‌ای گفت: ما در مورد نتایج تحقیقات خود کاملاً مطمئن هستیم. کاملاً واضح است که بازیکن از یک سند تقلبی استفاده می‌کند. آن چه در این‌جا در خطر است فقط حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ نیست، بلکه اصل بازی جوانمردانه زیر سوال رفته است.
اکوادور در گروه A جام جهانی که از نوامبر آغاز می‌شود، در کنار سنگال، هلند و میزبان رقابت‌ها یعنی قطر قرار گرفته است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.