×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه فناوری در صنعت پتروشیمی

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با هدف توسعه فناوری در فرآیندهای تولید و خط تولید تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مراسم انعقاد شش تفاهم‌نامه این گروه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه همکاری‌های پژوهشی و انجام طرح‌های مشترک با شرکت‌ها و مراکز دیگر در سالن همایش‌های شماره دو محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
در این برنامه، علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مجید دفتری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با حضور و برای توسعه و ورود دستاوردهای بومی‌سازی شده فرآیند تولید به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
شاهمیرزایی هدف از امضای این تفاهم نامه را توسعه دستاوردهای دانشی صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: هر چه طرح‌ها و پروژه‌ها به سمت صنایع تکمیلی حرکت می‌کنند دانش فنی و ویژگی‌های طرح متنوع می‌شود و نیازمند کالا و تجهیزات ویژه در حوزه دانش فنی و تولید کاتالیست‌های متنوع است.
وی ادامه داد: هلدینگ‌های پتروشیمی که در حوزه دانش بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند، همزمان با اجرای طرح‌های بالادستی برای تأمین خوراک خود باید به فکر توسعه زنجیره ارزش پایین‌دستی خود باشند. سیاست ما در سال‌های آینده ایجاد تنوع در محصولات پرمصرف پتروشیمی خواهد بود. باید حداکثر تولید را از ظرفیت نصب شده داشته باشیم که تعیین کننده آن حوزه دانشی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: ما با همیاری و همکاری همه بخش‌های دانشگاهی، پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت پژوهش و فناوری به نتایج خوبی می‌رسیم. همچنین در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه می‌توانیم ارزش افزوده برای دانش ایجاد کنیم که امریکای لاتین یکی از اهداف ما برای این مقصود است و باید تبادلات صنعتی خود را به این کشورها توسعه دهیم. صنعت پتروشیمی با ایجاد اشتغال، صنعت آینده کشور خواهد بود.
همکاری پژوهشی در زمینه توسعه محصول (ارتقای کیفیت محصولات موجود، تولید محصولات جدید و محصولات مبتنی بر نیاز مشتری)، رفع مشکلات فرآیندی، تجهیزاتی، افزایش تولید، توسعه و کسب دانش فنی فرآیندها و مواد مورد نیاز جهت تولید مواد پتروشیمیایی، محیط زیست، کاتالیست و غشاء‌های صنعتی از جمله مواردی است که طرفین بر سر اجرای آن تفاهم‌نامه امضا کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.