×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تعیین تکلیف ۸۶۰۰ میلیارد تومان کالای تملیکی در ۱۱ ماهه دولت سیزدهم

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، عصر امروز (سه شنبه) نشست مشترک اعضای هیات مدیره سازمان اموال تملیکی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

اجتهادی در این نشست ابتدا ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت به سه مطالبه رئیس جمهور شامل تهیه لایحه دوفوریتی اصلاح قانون تاسیس، اصلاح ساختار و ساماندهی انبارها اشاره کرد و در این باره اظهارداشت: لایحه فوریتی از سوی دولت مصوب و به مجلس آمده است اما همچنان اعلام وصول نشد چراکه مسئولان قضایی روی آن نظراتی دارند.

وی با تشریح اقدامات سازمان در دوره ۱۱ ماهه دولت سیزدهم، به ساماندهی و تجهیز انبارها پرداخت و یادآور شد: حجم و گنجایش انبارها با اضافه شدن تجهیزات و قفسه بندی سه برابر بیشتر از گذشته شده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ادامه داد: ایجاد شفافیت در مزایده مورد تاکید دولت، قوه قضاییه و وزیر اقتصاد بوده و از روش های فروش فسادزدایی صورت گرفت. در ۱۱ ماه ابتدایی دولت مردمی بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که شقوق مختلفی اعم از انهدام، فروش، بازگشت کالا به صاحبان آنها دارد. در این مدت ۵۱ درصد کالای موجود در انبارها تعیین تکلیف کردیم بدون آنکه بودجه ای به سازمان اضافه شود.

به گفته اجتهادی، هر بار که مزایده و حراج ها برگزار می‌شود به تعداد متقاضیان و شرکت‌کنندگان افزوده می شود. در یک مزایده ۴۶۱ میلیارد تومان فروش داشتیم. یکی از تکالیف قانونی سازمان ورود به بورس و فروش کالا از طریق این بازار است. اما عرضه کالا در این بازار مشکلات و پیچیدگی های خاصی دارد. امیدواریم در اصلاح قانون سازمان راهکاری برای آن اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع اموال تملیکی بدون اتصال به سامانه گمرک و جامع تجارت و همچنین اطلاعات پرونده های تعزیرات عملاً کارایی ندارد.

در ادامه این نشست انور حبیب زاده بوکانی نماینده مجلس با اشاره به اینکه در مناطق کردنشین انبار برای کالاهای توقیفی تحت نظر سازمان اموال تملیکی وجود ندارد، تصریح کرد: کالاهایی مثل روغن خوراکی، پارچه، لاستیک که تاریخ انقضا دارند نباید در انبارها بمانند؛ انتظار داریم با درایتی که مدیرعامل سازمان اموال تملیکی دارند این مسئله به زودی تعیین تکلیف شود.

همچنین باقری بناب نائب رئیس کمیسیون مجلس ضمن تشکر از مسئولان سازمان در مورد اقدامات تحولی گفت: در این مدت کارهای بزرگی در سازمان انجام شده است. در ادامه حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از زحمات انجام شده مدیرعامل سازمان تقدیر و تشکر کرد. در پایان نیز اعضای هیات مدیره گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.