×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعیین تکلیف کسانی که منتظر دوز دوم واکسن اسپوتنیک هستند

به گزارش کیوسک خبر، کیانوش جهانپور گفت: با توجه به افزایش واردات واکسن کرونا به کشور، روند واکسیناسیون جمعیت هدف در ماه‌های شهریور و مهر، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در ارتباط با واکسن اسپوتنیک نیز تاکید کرد: متأسفانه از محل قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی که قرار بود روسیه به ما بدهد، فقط یک میلیون و ۲۰ هزار دوز تحویل شده است.

جهانپور درباره نبود واکسن اسپوتنیک برای کسانی که دوز اول را از این واکسن دریافت کرده اند، افزود: اگر ظرف روزهای آتی از محل واردات از روسیه تأمین شود، برای این افراد تزریق خواهد شد و در غیر این صورت، با تصویب کمیته ملی واکسیناسیون و مطالعات انجام شده در دنیا، از واکسن‌های جایگزین استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت تأیید مدارک و نمونه آزمایشی انجام شده از سوی کشور سازنده، تاییده نهایی از سوی سازمان غذا و دارو برای تولید واکسن اسپوتنیک لایت که واکسن تک دوز است، صادر می‌شود.

جهانپور گفت: واکسن اسپوتنیک در حال حاضر در کشور تولید انبوه، توزیع و صادرات ندارد و مطالبی که در فضای مجازی مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: امروز فراتر از ۳۰ درصد از جمعیت هدف کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا زده اند و در روزهای آتی، واکسیناسیون شتاب می‌گیرد.