×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در استان هرمزگان، ۳۰۴۶۵ اظهارنامه کالای رسوبی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در برنامه میز اقتصادی شبکه خبر با بیان اینکه ۱۰ هزار کانتینر کالای رسوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸۶ کانتینر مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین از این تعداد ۲۸۶۹ کانتینر مربوط به سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ بوده است، افزود: ۷۰۴۵ کانتینر نیز مربوط به اواخر سال ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲ است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این آمار مرتبا در حال تغییر است، سازمان بنادر باید اظهارنامه متروکه را تنظیم و به گمرک ارائه کند و گمرک پس از بررسی، اظهارنامه متروکه را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بفرستد.

اجتهادی بیان کرد: کانتینرهایی که مربوط به قبل از ۱۴۰۱است الزاما به این معنی نیست که در تاریخ ۵ ماهه که قانون بیان کرده اظهارنامه متروکه به گمرک ارسال شده و گمرک هم آن را صادر کرده باشد.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۹، ۳۲۶۶ اظهارنامه متروکه یعنی میانگین ۳۲۷ اظهارنامه در سال در استان هرمزگان صادر شده است.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا مرداد ۱۴۰۲، این رقم به ۶۰۸۸ فقره اظهارنامه به سازمان ارسال شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: طبق قانون ۲۴ امورگمرکی، گمرک مدت ۵ ماهه را رعایت می کند اما مناطق ویژه و آزاد این الزام را ندارند لذا قبل از آن اینکه مناطق، این زمان را رعایت کنند الزام و اجباری نداشتند.

اجتهادی گفت: پس از سال ۱۴۰۰، اظهارنامه صادر شده ۶ برابر شده است که به دلیل مصوبه شورای امنیت ملی بوده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان، ۳۰۴۶۵ اظهارنامه کالای رسوبی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.