×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعامل شفاف و دوسویه با شرکای تجاری و اعتماد سازی با مشتریان، یکی از سیاستهای راهبردی شرکت در دو سال اخیر بوده و با جدیت تداوم خواهد داشت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، جلسه هم‌اندیشی با حضور برخی از عاملین منتخب مناطق فروش کشور و دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره، معاون بازرگانی و اقتصادی، مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره، مشاور بازرگانی مدیرعامل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی، تحقیقات بازار و صیانت از محصول در روز سه¬شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ در سالن اجتماعات امام علی (ع) برگزار گردید.

دکتر افضلی مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره در این جلسه ضمنِ اشاره به اهمیت ایجاد اعتماد بین شرکت دخانیات ایران و کلیه‌ی ذی‌نفعان از جمله عاملین فروش در سطح کشور، اشاره کرد: تلاش شد در این دو سال اخیر تعامل شفاف و دوسویه بین شرکت و شرکای تجاری داشته باشیم و این ارتباط دوجانبه را به سمتی هدایت کنیم که آنچه را که تولید می‌شود را، بتوانیم بفروشیم و سیاست پوچ‌فروشی و یا به اصطلاح خالی‌فروشی را از دستور کار شرکت دخانیات خارج کنیم. در همین راستا، در دو سال اخیر با تعیین اولویت‌ها، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، به گونه‌ای اقدام کرده‌ایم که ابتدا تأمین و تولید را به ثبات و پایداری رسانیده تا بتوانیم با فعالان بازار تعامل مطمئن و با ثباتی داشته باشیم.

دکتر افضلی در پاسخ به انتقاد برخی از عاملین به مسائل و مشکلات مربوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت، اظهار داشت: در ابتدا، تصور می‌کنیم که اجرای قانون به ضرر ما تمام خواهد شد ولی اگر به ماهیت قانون توجه کنیم درمی‌یابیم که ذات قانون خوب و مفید است، هر چند ممکن است توسط مجریان اقدام معقول و متناسب با آن صورت نپذیرد. سامانه جامع تجارت اتفاق خوبی برای فعالان رسمی و قانونی کشور است، ولی آنچه باید دغدغه فعالان بازار باشد اجرای درست و صحیح سامانه برای دستیابی به اهداف عالی آن است.

دکتر افضلی به پیگیری‌های شرکت دخانیات ایران و جلسات مشترکی که با متولیان امر برای اجرای درست این قانون داشتند نیز اشاره کرده و تصریح نمودند: برون‌داد هر قانونی باید به خوبی لمس شود تا فعالان و ذی‌نفعان به اجرای آن پایبند و متعهد باشند. به نظر ما پیاده‌سازی این مهم می‌بایستی از انتهای زنجیره تجارت و به اصطلاح از اِندیوزرها شروع و پس از خرده‌فروشان به حلقه‌های بعدی زنجیره و در انتها به تولیدکنندگان منتهی می‌گردید، لذا مطالبه و نقد جدی ما از متولیان و مجریان این است که باید الگوی اجرایی این قانون از حلقه پایینی آغاز و سپس به تولیدکننده نهایی ختم گردد.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره به حضور موثر این شرکت در دو سال اخیر در بازار مصرف داخلی و افزایش توان و قابلیت رقابت با سایر شرکت‌ها اشاره نموده و افزوند : محصولات شرکت دخانیات ایران از لحاظ کیفی با محصولات رقبای خارجی قابلیت رقابت داشته و یکی از علت‌هایی که القاء می‌شود محصولات شرکت از لحاظ کیفی پایین است، به این دلیل بود که با اقدامات تبلیغی و امکانات توزیعی گسترده اجازه ندادند که محصولات شرکت از یک سطحی بالاتر بیاید .

دکتر افضلی با اشاره به راه‌اندازی شبکه توزیع مویرگی مکانیزه و اهداف شکل‌گیری فروش مویرگی اظهار داشت: اصلاح روش توزیع و فروش محصولات دخانی یک قابلیتی بود که اجازه داد ما به درستی محصولات را معرفی کنیم و بنابراین هدف ما از ایجاد توزیع مویرگی مکانیزه این بوده که محصولات شرکت دخانیات ایران را در کنار محصولات فعالان بزرگ این صنعت قرار دهیم و با مکانیزمی که در قیمت‌گذاری و شیوه توزیع در این سیستم تعریف کردیم، به دنبال رقیب عاملین نبوده و همواره تلاش کردیم تا در کنار و همراه آنان بوده و به توسعه کسب و کار دخانی کمک کرده باشیم.

وی افزود : ما در سیستم توزیع مویرگی مکانیزه به اصطلاحِ رایج در بازاریابی، خودخوری نمی‌کنیم ، بلکه این کانال توزیع برای ما به عنوان راهبردی است که قصد داریم با کمک آن ثبات در بازار ایجاد کنیم، محصولات جدیدمان را معرفی و لانچ تا جایگاه‌مان را در بازار تثبیت و ارتقاء دهیم.

دکتر افضلی ادامه داد : همکاری عاملین در توزیع مویرگی از یک جهت جای خوشحالی دارد که به اهمیت این نظام توزیع پی بردند. این شیوه توزیع توسط عاملین هیچ منافاتی با توزیع مویرگی شرکت دخانیات نداشته و عاملین می‌توانند ضمن تعریف و تعیین مکانیزم توزیع را برای کسب و کار خود از نظرات مشورتی و تخصصی این شرکت نیز بهره‌مند گردند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد : برخی از محصولات شرکت دخانیات ایران دارای قیمت تمام شده بالایی بوده که افزایش قیمت بی‌رویه آن گزینه‌ی مناسبی برای مدیریت آن نمی‌باشد، لذا این شرکت با تشکیل کارگروه‌های تخصصی تلاش می‌کند تا کالاهای تولیدی خود را اصلاح و نسبت به سود ده نمودن آن اقدام نماید. تولید سیگارت سفارشی یکی از مکانیسم‌های خروج کالای زیان‌ده از سبد محصولات شرکت است که به تدریج در آینده‌ی نزدیک قدم‌های موثری در ارتباط با آن براشته خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما تلاش خواهیم کرد سبد محصولات خود را متناسب با مصرف استانها تخصصی‌تر کنیم تا حاشیه سود مناسبی داشته باشد. با تخصصی شدن سبد، گردش بین استانی کالاها حذف و حاشیه سود فعالان بازار واقعی‌تر می شود.

دکتر افضلی در پایان این هم‌اندیشی عاملین منتخب و فعالان بازار دخانی کشور را مورد خطاب قرار داده و تصریح نمودند: به عنوان شرکای تجاری عِرق این شرکت کهن و ملی را داشته و تلاش نمایید تا جایگاه محصولات شرکت دخانیات را ارتقاء بخشید و ما نیز متعهد می‌شویم در این مسیر ضمن حفظ کیفیت محصولات تولیدی شرکت، از هیچ کمکی دریغ ننموده و از حداکثر توان خویش برای تعالی کسب و کار شما استفاده کنیم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه هم اندیشی، معاون بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران از عاملین شرکت دخانیات بنا به سابقه و خوشنامی‌شان به عنوان شرکای تجاری شرکت یاد کرده و به اقدامات این معاونت برای تحویل به موقع و کامل کالا و رفع برخی نواقص اشاره کردند. ضمناً مدیر بازاریابی، تحقیقات بازار و صیانت از محصول نیز گزارشی از عملکرد دوساله آن مدیریت جهت استماع حاضرین ارائه نمودند.