×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مجامع عادی و فوق‌العاده شرکت تولید برق عسلویه مپنا روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ برگزار ‌شد و تقسیم ۶۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

مجامع عادی و فوق‌العاده شرکت تولید برق عسلویه مپنا، در سالن حکمت کتابخانه ملی ایران با حضور بیش از ۸۷ درصد صاحبان سهام رسمیت یافت.
این جلسه به ریاست خلیل بهبهانی به نمایندگی از شرکت گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا به عنوان رئیس مجمع، احمدرضا فراست به نمایندگی از شرکت تولید برق توس مپنا به عنوان ناظر اول، شهرام کریمی به نمایندگی از شرکت تولید برق غرب کارون مپنا به عنوان ناظر دوم، سید علی مکبری مدیرعامل شرکت تولید برق عسلویه مپنا به عنوان دبیر مجمع و با حضور بازرس قانونی، حسابرس مستقل، نماینده سازمان بورس و جمعی از سهام‌داران حقوقی و حقیقی برگزار شد.

ابتدا گزارش هیأت‌مدیره به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت تولید برق عسلویه مپنا توسط مدیرعامل شرکت ارائه و اطلاعات کلی شرکت، اطلاعات مالی شرکت، گزارش دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ و فعالیت‌های انجام شده برای طرح توسعه نیروگاه عسلویه برای سهام‌داران گزارش شد.

در ادامه این جلسه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مورد استماع سهام‌داران قرار گرفت و سپس پرسش‌های سهام‌‎داران توسط هیات رییسه مجمع پاسخ داده شد.
“صورت‌های مالی شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌های نقدی، انتخاب روزنامه‌ اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار، موسسه حسابرسی هشیار بهمند به سمت بازرس اصلی و حسابرس مستقل و مؤسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس علی‌البدل و پاداش هیأت مدیره و حق حضور اعضای هیأت‌مدیره و سایر کمیته‌های تخصصی از دیگر مصوبات مجمع عادی و فوق‌العاده شرکت تولید برق عسلویه مپنا بود”.

نگاهی به عملکرد شرکت تولید برق عسلویه در سال ۱۴۰۱

بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این نشست، درآمد عملیاتی شرکت تولید برق عسلویه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته و به بیش از ۶۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود عملیاتی شرکت نیز بیش از ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین در سال ۱۴۰۱ سود پایه هر سهم ۴۶۶ ریال بوده است. نیروگاه عسلویه با تولید ۶٫۹۸ میلیون مگاوات ساعت، ۲٫۰۲ درصد از سهم تولید برق کشور را در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داده است. همچنین میزان تولید نیروگاه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، در حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است شرکت موفق شده است تا انتهای سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۱ درصد از کل مطالبات تجمعی فروش برق نیروگاه را از وزارت نیرو دریافت نماید. با توجه به موقعیت نیروگاه عسلویه در منطقه کمتر توسعه یافته و بر اساس ماده ۱۳۲ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، درآمد ابرازی این شرکت به میزان ۱۰۰ درصد و به مدت ۲۰ سال (تا خرداد ۱۴۰۷) از مالیات معاف می‌باشد. توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه با مکانیزم قرارداد بیع متقابل با شرکت تولید برق حرارتی در حال انجام است. با اجرای این طرح، سه واحد بخاری (سیکل ترکیبی) هریک به ظرفیت اسمی ۱۶۰ مگاوات (جمعا ۴۸۰ مگاوات) به مجموع ظرفیت نیروگاه افزوده خواهد شد و مطابق قرارداد بیع متقابل از محل سوخت صرفه‌جویی شده، ۳۵۲ میلیون یورو به عنوان بازگشت سرمایه به شرکت پرداخت می‌شود. همچنین با اجرای این طرح، میزان راندمان نیروگاه از ۳۲ درصد به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید. واحد نخست بخار این نیروگاه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به بهره برداری تجاری رسیده است و واحد دوم بخار نیز از خردادماه ۱۴۰۲ در بازار عمده فروشی برق حضور دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.