×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، منوچهر جمالی سوسفی ، درباره جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت که امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان تشکیل شد، گفت: امروز جلسه اختصاصا درباره بیماری کرونا و گسترش بیماری و مشکلاتی که در کشور ایجاد کرده، بود. این جلسه با حضور وزیر بهداشت و معاونان ایشان، رئیس مجلس، رئیس کمیسیون بهداشت، نمایندگان این کمیسیون و تعدادی دیگر از نمایندگان دیگر کمیسیون‌ها تشکیل شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نکاتی که مدنظر بود این بود که باید جلوی این چرخه بیماری گرفته شود، مطرح شد. مباحثی از جمله محدودیت تردد، محدودیت تجمع و محدودیت رفت و آمد بعضی از شهرها و استان‌ها نیز مطرح شد. بحث تامین تجهیزات و منابع نیز مطرح شد. بحث دیگری که به آن پرداخته شد درباره موضوع درمان بود که الان در بیمارستان‌ها دچار مشکل هستیم و کمبود تخت و وسایل و تجهیزات داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تامین تجهیزات مورد نیاز درمان بیماری کرونا گفت: در نهایت قرار شد تامین منابع مالی از طرق مختلف صورت پذیرد که یکی از آن استفاده از صندوق توسعه ملی بود که بتوانند با اذن رهبری این کار را انجام دهند. آقای لاریجانی هم در جلسه بود که برای این کار باید آقای لاریجانی کمک کنند. همچنین مطرح شد که رسیدگی به موضوع کرونا در جلسه سران قوا جدی گرفته شود به این معنا که همه مسئولان کشور پای کار باشند و این کار فقط به عهده وزیر بهداشت گذاشته نشود چون ممکن است از توان وزارت بهداشت یا مسئولان یک استان خارج باشد. در نتیجه مطرح شد که از توانمندی‌های بخش‌های مختلف در امر پیشگیری استفاده شود. 

جمالی سوسفی درباره اخذ منابع مالی از صندوق توسعه ملی گفت: این کار چون باید با اذن رهبری صورت پذیرد قرار شد آقای لاریجانی پیگیری کنند. همچنین قرار شد بحث جلسه سران قوا و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای وزارت بهداشت را پیگیری کنند. در این جلسه گفته شد که در بحث جذب نیرو مشکل داریم و مجوز جذب نداریم که این مساله کشور را دچار مشکل می‌کند همچنین بر ضرورت تامین تجهیزات و دارو هم تاکید شد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.