×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
تسلیت رئیس و اعضای شورای شهر تهران به مناسبت درگذشت داود فیرحی

رئیس و اعضای شورای شهر تهران در پیام‌هایی درگذشت داود فیرحی نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران را تسلیت گفتند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، رئیس و اعضای شورای شهر تهران در پیام‌هایی درگذشت داود فیرحی نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران را تسلیت گفتند.

 تسلیت محسن هاشمی رفسنجانی

بازگشت همه بسوی اوست

درگذشت متفکر برجسته حوزه و دانشگاه، جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر داود فیرحی موجب تاثر گردید.

اینجانب از طرف خود و خانواده آیت الله هاشمی این ضایعه را به خانواده محترم فیرحی تسلیت عرض نموده، برای این شخصیت کم نظیر علمی غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه حق آرزومندم.

تسلیت سید ابراهیم امینی

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

خبر تلخ و غیرمنتظره درگذشت عالم اندیشمند و نواندیش دینی و متفکر اندیشه سیاسی، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر داود فیرحی برای اندیشه و تفکر ایرانی ثلمه‌ای بزرگ بود و اینجانب را نیز همچون دیگر اعضای جامعه علوم انسانی کشور در بهت فرو برد.

فیرحی علاوه بر دارا بودن دانش و تالیفات ارزشمند، اندیشمندی آزاداندیش، آزاده و متخلص به صفات ارزنده اخلاقی بود که جایگاه ایشان را در میان متفکران اندیشه سیاسی و علوم انسانی والاتر می‌نمود و غم از دست دادن او را دو چندان می‌ساخت. ضایعه از دست دادن این دانشمند حوزه و دانشگاه در زمانی بر تارک علوم انسانی کشور وارد شد که فقدان عالم و فاضلی جامع‌الاطراف همچون فیرحی در حوزه و دانشگاه به شدت حس می‌شود و اگر بازی زمانه ما را از نعمت داشتن او بی‌نصیب نمی‌گذاشت، جامعه علمی و دانشگاهی کشور شانس این را داشت که تا چند دهه دیگر از چشمه جوشان اندیشه ایشان بهره‌مند گردد.

اینجانب ضایعه درگذشت جناب دکتر فیرحی را به خانواده، دوستان و نزدیکان ایشان و جامعه دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت گفته،  از درگاه حضرت حق برای ایشان آمرزش و برای بازماندگانش صبر و اجر مسالت دارم.

تسلیت زهرا صدراعظم نوری

استاد برجسته دانشکده حقوق و علوم سیاسی، اقای دکتر داوود فیرحی، سحرگاه امروز پس از تحمل دوره کوتاه بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت. اینجانب با تاسف و تالم و  همدردی به خانواده محترم،یاران، دوستداران ایشان و جامعه دانشگاهی و علمی کشور تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای خانواده و دوستداران ایشان صبر و شکیبایی مسالت دارم.

 پیام تسلیت محمد سالاری

 خبر درگذشت اندیشمند فرهیخته، حجت الاسلام دکتر داود فیرحی موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

 از آن مرحوم به عنوان عضو شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و در کسوت استادی دانشگاه، ده ها کتاب و مقاله علمی به یادگار مانده است که بیانگر جایگاه رفیع و ارزشمند ایشان در مقام یک متفکر و محقق اسلامی است.

 بی تردید فقدان اندوهبار این عالم فرزانه که پژوهشگری ژرف اندیش در زمینه علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بودند ثلمه ای جبران ناپذیر در حوزه اندیشه ورزی و خسرانی بزرگ در جامعه علمی کشور خواهد بود. 

 اینجانب ضمن تاسف عمیق از رحلت این دانشمند برجسته و عرض تسلیت به جامعه علمی کشور و خانواده محترم و داغدار ایشان، برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان معزز صبر وسلامتی از خداوند منان مسئلت می نمایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.