×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

امروز نیز مانند روز گذشته معاملاتی ارزش معاملات بیش از ۲هزار میلیارد تومان بود اما برخلاف روز قبل شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم . بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه خودرویی و بطور خاص نماد خساپا بود . از اخبار تاثیر گذار بر معاملات امروز اخبار مربوط به مذارکات وین و همچنین واریز هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار بود . فولادمبارکه هم پس از برگزاری مجمع عادی و فوق العاده امروز بازگشایی شد و تاثیر مثبتی بر شاخص گذاشت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن ، بورس تهران دیروز روند نوسانی طی کرد، به طوری که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۳۰۱۹ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۴۲ واحد رسید.شاخص کل با معیار هموزن نیزبا افزایش ۸۰۱ واحد به رقم ۳۹۰ هزار و ۹۴۵ واحد رسید.

در دادوستد های امروز نماد شرکت های فولاد مبارکه، سایپا و بانک ملت، به ترتیب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند و در مقابل نماد شرکت های هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۰۰واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحد رسید. در این بازار ۱۴۵هزار معامله به ارزشی ۱۰۸هزار و ۲۰۳میلیارد ریال انجام شد.

بیمه پاسارگاد، بانک دی و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پتروشیمی زاگرس پالایش نفت لاوان، بهمن دیزل و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

از اخبار حائز اهمیت امروز به نقل از رئیس سازمان بورس منتشر شده که قرار است شاخص جدیدی در کنار شاخص کل بورس برای ارزیابی بهتر بازار معرفی شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره افزایش دامنه نوسان گفت: تغییرات دامنه نوسان را به صورت فصلی خواهیم داشت، تا نقاط ضعف آن در خصوص تشکیل صف از بین برود. شاید این دامنه نوسان بیشتر یا کمتر از ۱۰ درصد باشد که با توجه به وضعیت تابلوهای مختلف، بی‌تردید متفاوت خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.