×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تداول بیم و امید

حجت اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران همزمان با حلول سال ۱۴۰۰ هجری شمسی با انتشار پیامی نوروزی خطاب به تمامی همکاران تلاش‌گر، بازنشستگان گران‌قدر، مشتریان ارزشمند و سهام‌داران ارجمند بانک صادرات ایران، از
خداوند خواست تا به همگان برای  بیش‌ترین و اثرگذارترین تلاش‌ها در انجام مأموریت بزرگ پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید توفیق دهد.
مدیر عامل بانک صادرات ایران با مرور خصوصیات سال گذشته و فرارو اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ گره از کار یک‌دیگر بگشاییم و همانند سال‌های گذشته در حد وسع برای آبادانی ایران بزرگ و سربلندی مردمان بکوشیم.
متن کامل این پیام  بدین شرح است؛
 
هو المحول
 
🔹هر نوروزی حس و حال و رنگ و بوی خود را دارد. آمیزه‌ای از شیرینی و تلخی سالی که می‌گذرد و امید و بیم سال و ماهی که می‌آید و در لحظه‌ای شگفت، دریغ‌پنداشت‌ها به امید تبدیل می‌شود و شوق نو شدن، در درون آدمی می‌جوشد و پیش‌ می‌راند. تمام جلوه‌ی این نو شدن در عین و ذهن، حس نهفته‌ای است که در لحظه‌ی تحویل سال می‌شکفد و به رسم دیرینه، بسیاری از ایرانیان، شرح حال خویش را در کتاب آسمانی می‌جویند و در دیوان خواجه‌ی شیراز.

🔹نوروز امسال نیز، بنا به طبیعت دیرینه‌اش، نوروز دیگری است. سالی آکنده از تلخی و شیرینی و البته آمیخته با ماسک و دستکش که تجربه‌ای غریب آفریده، جای خود را به سال پایانی قرنی می‌دهد که شاید قرینه‌ای در تاریخ نداشته باشد. از این منظر، طبیعی است که حس و حال تحویل سال نیز، ویژه باشد و روایت کتاب آسمانی و دیوان حافظ نیز بر همین سیاق، ویژه‌تر.

 🔹آفریدگاری که دل سراپرده‌ی محبت اوست در آیه‌‌ی یکصد و چهل سوره‌ی فرخنده‌ی آل عمران به یاد می آورد که تِلکَ الاَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس. دور مجنون گذشت و نوبت ماست، هر کسی پنج روزه نوبت اوست. اگر بر شما ضربه‌ای وارد شد بر آن جمعیت نیز وارد شد و ما این روزهای پیروزی و شکست را در میان مردم می‌گردانیم تا خداوند اهل ایمان را شناخته و از آن‌ها شاهد گیرد و او ستم‌گران را دوست ندارد.

 🔹حافظ شیراز نیز که از صبح خیزی و سلامت طلبی، قرآن ز بر می‌خواند با چارده روایت، مژده می‌دهد که نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد و عالم پیر نیز جوان. دوران تطاول به سر خواهد آمد که به بیان قرآن، خداوند را با اهل تطاول سر دوستی نیست.

 🔹آن‌چه این بنده از دو پیام آسمانی و زمینی در آستانه‌ی سال نو می‌فهمد جز این نیست که باید فرصت شمرد صحبت را در این دو راهه منزل و شادباش گفت فرارسیدن بهار خجسته را به تمامی همکاران تلاش‌گر، بازنشستگان گران‌قدر، مشتریان ارزشمند و سهام‌داران ارجمند بانک صادرات ایران و از خداوندگار خواست تا توفیق دهد همگان را برای بستن کمر همت در راستای بیش‌ترین و اثرگذارترین تلاش در مداوله‌ای که به ما رسیده است تا در سالی که پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید مأموریتی بزرگ بر دوش ماست گره از کار یک‌دیگر بگشائیم و همانند سال‌های گذشته در حد وسع برای آبادانی ایران بزرگ و سربلندی مردمان بکوشیم.

🔹ماه درخشان شعبان نیز فرصتی است تا قدح برگیریم و خویشتن خویش را پاک سازیم تا خورشید معرفت و درستکاری و مهربانی همچنان درخشان و درفشان باشد تا شب عید رمضان.
     

ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید

      از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.