×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تحول دیجیتال و چشم‌انداز برنامه‌های پیشرو با حضور متخصصان فناوری اطلاعات در یک نشست تخصصی مورد بررسی و هشدار داده شد که اگر مجموعه‌های مختلف وارد این عرصه نشوند از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران‌پتروکم، نشست تخصصی «تحول دیجیتال و چشم‌انداز برنامه‌های پیشرو»، در روز پایانی نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این نشست که مهدی غیناقی، مدیر سامانه‌های کسب‌وکار و فناوری اطلاعات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سامان عباس‌پور، مشاور هوشمندسازی صنعتی و مدیر پروژه تحول دیجیتال شرکت توسعه فناوری مدبران خلیج‌فارس، علیرضا حائری، مدیر پروژه ERP در شرکت توسعه فناوری هلدینگ خلیج‌فارس، ظهیر حیدری، رئیس مهندسی اطلاعات و حکمرانی داده‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مهراد کرمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت حضور داشتند به‌صورت تخصصی تحولات دیجیتال بررسی و عنوان شد مجموعه‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و ماندن در بازار رقابتی مجبور به برخورداری از تحول دیجیتال هستند در غیر این صورت از گردونه رقابت خارج می‌شوند.

در این نشست بر ضرورت رقابت، رشد سازمانی و کاهش هزینه‌ها در بازار پویای امروز تأکید و اعلام شد: تا سال ۲۰۲۵، ۸۰ درصد از سازمان‌هایی که با استراتژی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری فرآیند ناشی از اتوماسیون هدایت می‌شوند حداقل در ۱۰ درصد از عملیات کسب‌وکار خود از قابلیت‌های فرایندکاوی بهره خواهد برد.

همچنین بیان شد در تمام صنایع پیشروی جهان به‌خصوص در صنعت پتروشیمی، تحلیل داده‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نوین به‌کارگیری اطلاعات در همه حوزه‌های ستادی و صنعتی سبب کاهش هزینه‌های واقعی تمام شده تولید، افزایش بهره‌وری و ایمنی شده و گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هم به این سمت حرکت خود را آغاز کرده است.

مهدی غیناقی، مدیر سامانه‌های کسب‌وکار و فناوری اطلاعات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در این نشست اعلام کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اقدامات خود را برای تحول دیجیتال آغاز کرده است؛ در سال‌های اول تمرکز بر زیرساخت‌ها و دیتاهای امنیت است و در سال‌های آتی هوش مصنوعی را پیگیری خواهیم کرد. این تحولی است که همه صنایع باید به سمت آن بروند در غیر این صورت قدرت رقابت خود را از دست می‌دهند.

در این نشست بر حفظ امنیت داده‌ها تأکید و عنوان شد که آینده صنایع پیشرو به‌خصوص پتروشیمی وابسته به ایجاد تحول دیجیتال است و این تحول بدون ایجاد بستر مناسب اطلاعاتی و تجمیع همه داده‌های کاربردی و حفظ امنیت آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.