×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحلیلی بر رویداد تلخ اما سازنده/ بانک ملی امن‌تر از همیشه

چندی پیش با کمال حیرت و تعجب، شنیدیم که سارقان به صندوق امانات بانک ملی دستبرد زده‌اند و این خبر، شوک‌آور و عجیب بود؛ زیرا، بخش صندوق امانات بانک‌ها از محکمترین و امن‌ترین بخش‌هایی است که در حوزه بانک و بانک‌داری تعریف می‌کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اقتصاد سرآمد آنلاین، این بخش معمولا از بالاترین امکانات امنیتی و ضدسرقت برخوردار است و باتوجه به محرمانه بودن امانات مردم، از سازوکارهای خاصی پیروی می‌کند تا هم امانت حفظ شود و محرمانه بودن آن، لطمه نخورد. در سطح دنیا، بانک‌هایی که صندوق امانت دارند، همواره سعی دارند که به آخرین تجهیزات ایمنی و امنیتی مجهز شوند و هر گونه درز را گرفته و از هر اقدامی علیه اموال مردم، پیشگیری کنند. در ایران نیز قواعد ایمنی تا حد بالایی رعایت می‌شود؛ اما وقتی که یک روند، سال‌ها بدون هیچ شوک و اتفاقی پیش می‌رود، نوعی خیال‌آسودگی ایجاد می‌کند که موجب خطای ناخواسته می‌شود. خطای درست‌ بودن همه چیز.

اتفاقی که افتاد، نشان داد که توجه به ایمنی و امنیت بانک‌ها، باید بیش از پیش باشد. سرقت از بانک ملی، زنگ هشدار و خطر را برای همه بانک ها – به خصوص برای خود بانک ملی- به صدا در آورد تا بار دیگر تمامی فرآیندها و مسیرهای ایمنی و امنیتی خود را بازنگری کنند و از تکرار دوباره اقدامات مشابه پیشگیری و جلوگیری کنند.

در این راستا، بانک ملی بیش‌تر از همه، تلاش کرد زیرا یک دلیل منطقی بیشتر از دیگر بانک ها دارد و آن اینکه، علاوه بر هشداری که همه دریافت کردند، بانک ملی در صدد حفظ اعتماد مشتریان خود است و چون مورد دستبرد قرار گرفته، باید تلاش بیشتری بکند تا هم کیفیت ایمنی و امنیتی را بالا ببرد، هم اعتماد مشتریان را بیش از پیش حفظ کند. از این روست که سرمایه‌گذاری بانک ملی بر بازبینی و استحکام کامل بخش‌های مالی و اعتباری خود، بیش از همه و تلاش گسترده اهالی بانک ملی، بیشتر از همیشه شده است.

این فعالیت گسترده و جمعی مدیران و کارکنان بانک ملی، باعث شده که سطح بسیار بالاتری از امنیت برای مشتریان فراهم کند و همین تلاش بود که اعتماد به بانک حفظ شد و مشتریان بانک را ترک نکردند.

بانک ملی ریشه‌دار و مردمی است؛ این یکی از مهم‌ترین دلایل برای ادامه اعتماد مردم به این بانک است؛ زیرا اگر این اعتماد نبود، با این اتفاق ناگوار، مردم به سرعت اموال و دارایی خود را از بانک ملی به سایر بانک‌ها منتقل می‌کردند؛ در حالی که خبری از صف‌کشیدن برای بستن حساب‌ها و انتقال حساب‌ها به سایر بانک‌ها نبود و بانک ملی همچنان مورد اعتماد مردم باقی ماند.

نکته دیگر، اقدام گسترده و جمعی بانک ملی برای بازبینی تمامی باگ‌ها و معایب احتمالی تمامی بخش‌ها و قسمت‌های بانک بود که موجب آرامش‌ خاطر مردم شد. تجربه تلخ سرقت از بانک، انگار صوراسرافیلی بود که هوش از سر همه مدیران بانک برد و بیدارباش محکم و بلندی بود که خیال‌آسودگی آن‌ها از معایب احتمالی را از بین برد و اکنون مدیران بانک ملی، از هوشیارترین مدیران بانکی کشورند.

بی‌تردید، با ادامه روند بازبینی و بهسازی همه بخش‌ها، بانک ملی تبدیل به یکی از امن‌ترین بانک‌ها در سطح دنیا می‌شود و اعتماد هرچه بیشتر مردم را به دست می‌آورد؛ کما این که اکنون، با اتخاذ تدابیر حرفه‌ای و موثر، سطح کیفی ایمنی و امنیتی بانک ملی به مراتب از گذشته بیشتر شده است و بعید است بار دیگر شاهد سرقت از این بانک باشیم.

به طور کلی، یک بانک با دو معیار مهم، موجب جلب و نگهداری مشتری خود می‌شود: امنیت و احترام.

رفتار کارکنان بانک، رفتاری موقر و محترمانه است و نیز با به کارگیری فناوری لازم در رعایت نوبه، سرعت در اجرای درخواست‌ها و ارائه تسهیلات به مشتریان ثابت، سطح قابل قبولی از احترام به مشتری حاصل شده است.

تحریریه اقتصاد سرآمد آنلاین بر این باوراست که اقدام بانک ملی برای بازگرداندن محتویات صندوق امانات به صاحبان آن توسط قوه قضاییه که در حال طی کردن روند قانونی است و نیز افزایش امنیت بعد از واقعه اخیر، ارتقای سطح کیفی ایمنی و امنیت، آرامش خاطر بیشتری برای مشتریان به وجود آورد و آن‌ها با حفظ منابع و سرمایه خود در این بانک، جواب مثبت و حمایتی دادند و رفتار محترمانه بانک را با رفتاری محترمانه و با اعتماد دادند. خوب است که همیشه قدردان این وفاداری و احترام بود و به معنای واقعی برای افزایش سطح رضایت مردم تلاش کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.