×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد که تمرکز بر اقتصاد مقاومتی متکی بر اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های تحول آفرین، ضامن عبور کشور از اقتصاد شکننده و وابسته است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن ۱۴۰۲، دکتر علی عسکری در آیین افتتاحیه رویداد پتروفن که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و غزه و تقدیر از همه تلاشگران حرکت کشور به سمت تمدن نوین اسلامی، یکی از اشتباهات بزرگ دشمن را تحریم کشورمان عنوان کرد.
وی تاکید کرد: تحریم‌ها موجب افزایش خودباوری شد و ایران به لطف مردم غیور و با همتش، نخبگان و نیروهای باهویت و مستحکمش در تحریم تبدیل به فولاد آبدیده شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: ما امروز در هلدینگ خلیج فارس به لطف عزم جهادگونه همکارانم و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، جایگاهی مناسب در صنعت پتروشیمی کشور داریم و با اتکا به روحیه خودباوری و امید در تلاش برای ارتقای جایگاه جهانی این هلدینگ معظم که متعلق به آحاد ملت ایران است، هستیم.
وی با بیان اینکه «نگاه صادرات محور از ضرورت‌های زمانه ماست»، گفت: اقتصاد ما بایستی قوی و درون‌زا باشد اما نباید کشوری درون‌گرا باشیم و می بایست برای فتح بازارهای جهانی تلاش کنیم، وقتی چنین عزمی شکل بگیرد شاهد روحیه جهادی و حماسی در صنعت خواهیم بود.
علی عسکری، ورود به بازارهای جهانی را موجب تقویت قابل توجه تولید و اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: کلید پیشرفت ما در این حوزه افزایش اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان و توسعه محصولات دانش بنیان در صنعت و به ویژه صنعت پتروشیمی است.
وی تاکید کرد: ما بایستی برای استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت، تلاش بسیار بیشتری کنیم و به جایگاه امروز قانع نباشیم.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، راه عبور از اقتصاد شکننده و وابسته را تمرکز بر اقتصاد مقاومتی متکی بر اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های تحول آفرین و برتری‌ساز در کشور عنوان و بر لزوم اصلاح نگاه سیستم اداری کشور به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.
علی عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در راهبردهای ترسیم شده برای هلدینگ‌خلیج فارس، طراحی پارک‌های فناوری پتروشیمی در راستای رویکرد شکل‌گیری زنجیره ارزش، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری از طریق نفوذ فناوری و نوآوری در شرکت های بزرگ و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حل معضلات صنعت پتروشیمی و کشور را از جمله راهبردهای عملیاتی این هلدینگ عنوان کرد.
وی، با بیان اینکه ما تصمیم گرفتیم در هلدینگ خلیج فارس، پژوهش‌ها را تابع نیازهای خودمان قرار دهیم، فلسفه تولد و رشد «پتروفن» را تغییر رویکرد از عرضه محور به تقاضامحور اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اهمیت و جایگاه رگولاتوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت این سه رگولاتور در رویداد پتروفن، شاهد گسترش جایگاه دانش‌بنیان‌ها در صنعت پتروشیمی باشیم.
علی عسکری تقدیر از شرکت های پیشرو در روز سوم رویداد پتروفن را از ابتکارات مثبت در این دوره خواند و خاطر نشان کرد: از شرکت‌هایی که در نوآوری تراز بالایی دارند تقدیر خواهد شد و معتقدیم ایجاد حس‌ و فرهنگ نوآوری در شرکت‌ها، موجب ارتقای سودآوری و بهره‌وری در آنها می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.