×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تجهیزات پایانه جدید فرودگاه کیش در مرحله نصب و‌ آزمایش

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب معاون عمرانی و زیر بنایی این سازمان در مراسم بازدید مدیر حوزه‌ علمیه قم و عضو شورای نگهبان کشور از روند ساخت پایانه جدید فرودگاه کیش ضمن ابراز امیدواری در خصوص همکاری بخش های دولتی و خصوصی از تلاش مضاعف برای بهره برداری سریعتر از این پایانه خبر داد.

عرب با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی این پایانه افزود: خریداری تمامی تجهیزات انجام شده و در مرحله نصب و آزمایش است و در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

وی همچنین از آغاز فعالیت گروه‌های رفع نقص در این طرح بزرگ عمرانی خبر داد و گفت: نماهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کامل شده و فضای سبز محوطه شمالی نیز با مساحت ۱۲ هکتار در حال کاشت و تکمیل است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به نصب آسانسورها و پله های برقی این پایانه اشاره کرد و بیان داشت: تسمه نقاله سالن ورودی و خروجی نیز و پس از آزمایش به زودی راه اندازی خواهد شد.

عرب در ادامه این مطلب عنوان کرد: تامین به موقع مالی موجب می شود تا در یک بازه زمانی ۴ ماهه به پیشرفت صد درصدی اجرای این طرح دست یابیم و امید دارم که پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش را با کیفیت قابل قبول، در زمان مناسب٫شرایطی مطلوب و درخور شان ساکنان و‌گردشگران جزیره راه اندازی کنیم.

لازم به ذکر است آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌ علمیه قم و عضو شورای نگهبان کشور، جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد ثاقب فرد مدیر کل حوزه مدیرعامل، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی کیش، جمعی از مدیران ادارات و نهادهای جزیره و حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در این بازدید حضور داشتند.