×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9 (مدل G95NC) سامسونگ اواسط سال گذشته میلادی و در جریان رویداد Gamescom 2023 برای نخستین بار معرفی شد. این دستگاه، اولین مانیتور گیمینگ Dual UHD (7,680 x 2,160) جهان محسوب می‌شود و به همین واسطه در رویداد CES 2023 موفق شد جایزه بهترین نوآوری را کسب کند. صفحه نمایش ۵۷ اینچی آن معادل دو مانیتور ۳۲ اینچی در یک دستگاه بوده و با انحنای ۱۰۰۰R و نسبت تصویر ۳۲:۹ برای ایجاد تجربه‌ای جذاب‌تر و طبیعی‌تر از محیط بازی‌ها توسعه پیدا کرده است. Odyssey Neo G9 از فناوری «ماتریس کوانتومی» (Quantum Matrix) و نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای GTG بهره می‌برد تا علاوه بر ارائه تصاویری زنده و پویا، گیمرها بتوانند از مزیت واکنش فوری برخوردار شوند.    

این محصول پیشرو در طی ماه‌های گذشته مورد نقد و بررسی رسانه‌های تخصصی حوزه فناوری در جهان قرار گرفته است که در ادامه بخشی از این بررسی‌ها را مرور کرده‌ایم:

استقبال از آینده

سایت Techaeris، مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ را به‌عنوان «اولین مانیتور UHD دوگانه در جهان که انتظارات را به‌ صورت کامل برآورده می‌کند» معرفی کرده است. Neo G9 همچنین در لیست «بهترین‌های ۲۰۲۳» این رسانه حضور پیدا کرده و از عملکرد شگفت‌انگیز و ویژگی‌های برجسته آن برای گیمرها، تحت عنوان «فراتر از حد تصور» یاد شده است.

Techaeris صفحه نمایش گسترده Neo G9 را یک ویژگی برجسته برای تدوین ویدیوها و عکس‌ها دانسته که به طور قابل توجهی اسکرول جانبی را کاهش می‌دهد و موجب افزایش بهره‌وری و شکوفایی خلاقیت فردی می‌شود. این سایت در توضیحات خود نوشته: «باید اشاره کنیم که در چنین صفحه نمایش گسترده‌ای، ویرایش ویدیو و عکس به خصوص تدوین ویدیویی بسیار فوق‌العاده است».

وب‌سایت تخصصی Pocket-lint از Odyssey Neo G9 با عنوان «هیولایی شگفت‌انگیز» استقبال کرده و گفته: «در زمان نگارش این مقاله، هیچ محصول دیگری قادر به ارائه تجربه‌ای مشابه Neo G9 نیست. این شاهکار لوکس، نه تنها میدان دید شما را احاطه می‌کند؛ بلکه با ارائه تجربه‌ای خارق‌العاده از غوطه‌وری، بازی و کار را به سطحی فراتر از تصور ارتقا می‌دهد».

رسانه‌ مشهور نیوزویک (Newsweek) نیز با تمجید از مانیتور Neo G9، از آن به عنوان «صفحه نمایشی گسترده و کانون قدرتی عالی برای بازی و بهره‌وری که سطح شما را ارتقا می‌دهد» یاد کرده است. این رسانه همچنین مانیتور Neo G9 را در فهرست «برگزیده سردبیر» خود جای داده است. 

تکامل طراحی گیمینگ

سامسونگ، Neo G9 را به عنوان نسل بعدی مانیتورهای گیمینگ معرفی کرده که بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. این مانیتور با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه (GTG) و مجموعه‌ای از ویژگی‌های نوآورانه از قبیل: AMD FreeSync Premium Pro، به شما اطمینان می‌دهد که تا چند سال آینده، یک سیستم به‌روز و پیشرفته خواهید داشت.

فراتر از عملکرد، طراحی آینده‌نگرانه و جلوه‌های نوری قابل تنظیم، Neo G9 را به کانونی ایده‌آل برای هر دو محیط کار و بازی تبدیل کرده است. رسانه نیوزویک درباره طراحی این محصول نوشته: «قسمت پشتی بدنه مانیتور و بخش اطراف بخش CoreSync، به رنگ سفید براق انتخاب شده است که می‌تواند با ریتم بازی یا نورپردازی انتخابی شما همگام‌سازی شود». علاوه بر این، با دارا بودن گزینه‌هایی برای تغییر شیب، چرخش ۱۵ درجه و تنظیم ارتفاع، Odyssey Neo G9 به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات خود را برای اطمینان از راحتی مطلوب متناسب با بازی و بهره‌وری سفارشی کنند.

مانیتور Odyssey Neo G9 در زمینه اتصال دارای درگاه DisplayPort 2.1 با گواهی VESA است. این درگاه اجرای روان بازی‌ها و پخش فیلم را به شکلی کارآمد با وضوح DUHD و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز تسهیل می‌کند. علاوه بر این، Odyssey Neo G9 از درگاه HDMI 2.1 و هاب USB برخوردار است؛ بنابراین گیمرها می‌توانند تمام دستگاه‌های خود را متصل کرده و با دردسر کمتری بازی کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد Odyssey Neo G9 سامسونگ و سایر محصولات این سری می‌توانید به وب‌سایت رسمی این شرکت به آدرس www.samsung.com مراجعه کنید.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.