×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای گسترش مناسبات اقتصادی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، محمد مخبر در دیدار فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این سال ها احترام به تمامیت ارضی سوریه بوده و همواره بر این باوریم که مبارزه با تروریسم نباید خدشه ای به تمامیت ارضی سوریه وارد کند.
مخبر ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و روابط تجاری تهران و دمشق را از راهبردهای جدی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ‌ضرورت رفع موانع پیش روی فعالیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور و ایجاد بسترهای لازم برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین تأکید کرد. 
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی مصمم است روابط و مناسبات خود را با سوریه در همه ابعاد گسترش دهد و اگر بسترهای لازم از سوی دمشق نیز فراهم باشد شاهد تحول جدی در توسعه همه جانبه مناسبات فیمابین خواهیم بود.  وی ادامه داد: متأسفانه به رغم روابط صمیمانه دو کشور و سطح مناسب روابط سیاسی فیمابین، مناسبات اقتصادی تهران و دمشق متناسب با روابط سیاسی ارتقا پیدا نکرده بر همین اساس توسعه همکاری های بانکی و تسهیل در مبادلات مالی امری مهم و ضروری برای تحقق سرمایه گذاری های مشترک و همکاری های اقتصادی دو کشور است. 
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه هم در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد در جنگ علیه تروریسم از سوریه حمایت کرده است، گفت: اگر حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از سوریه نبود وضعیت منطقه و سوریه امروز کاملاً متفاوت بود.  وی با اشاره به توطئه های آمریکا و نظام سلطه در اعمال تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران و ملت سوریه افزود: آنچه در ایران و سوریه رخ داده، تروریسم اقتصادی است و کشوری که چنین اقدامات ظالمانه و یکجانبه ای علیه ملت ها انجام می دهد، جنایتکار جنگی و ضد انسانیت و بشریت است. 
وی با تأکید بر اینکه اطمینان داریم با حمایت های جمهوری اسلامی ایران بر اشغالگری آمریکا در سوریه فائق خواهیم آمد، گفت: هرگز کمک های ایران را فراموش نمی کنیم و تلاش خواهیم کرد چالش ها و موانع موجود بر سر راه توسعه مناسبات تهران – دمشق را مرتفع کنیم. انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.