×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تامین واکسن شتاب خوبی گرفته است

به گزارش کیوسک خبر، محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به وارد کردن پنج میلیون دز واکسن در یک روز در هفته های اخیر گفت: اکنون بیشترین واکسن وارداتی به ایران سینوفارم است که از چین وارد کشور می شود و در کنار آن واردات واکسن آسترانزنکا هم داریم. اخیرا هم وزارت بهداشت اعلام کرده افرادی که دز دوم واسکن اسپوتنیک روس را دریافت نکردند، می توانند به جای آن از آسترازنکا استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح واکسیناسیون عمومی شتاب خیلی خوبی پیدا کرده است، افزود: ما مجبوریم همزمان که به درمان توجه می کنیم، فکر اساسی هم برای واکسیناسیون وسیع داشته باشیم. در این راستا رییس جمهوری به عنوان مقام اول رییس قوه مجریه و وزیر بهداشت به عنوان فرمانده سلامت مردم پیگیر هستند تا هم واردات واکسن به حداکثر برسد و هم به تزریق و تقویت مالی سازندگان واکسن داخل کمک کنند.

محسنی بندپی نیاز کشور به واکسن را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دز واکسن عنوان کرد و گفت: اگر تا پایان شهریور ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود، تا پایان این ماه فرصتی فراهم می شود تا زیرساخت های مورد نیاز برای تولید انبوه واکسن های داخلی آماده شود، آن واکسن ها هم بعد از شهریور ماه به کمک واردات واکسن خواهد آمد. به همین دلیل در یک سراشیبی قرار می گیریم و به تعداد قابل قبولی می رسیم.

وی ادامه داد: اگر ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان شهریور وارد شود با توجه به اینکه الان نزدیک به ۳۰ میلیون دز واکسن هم وارد شده است، نزدیک به ۷۰ میلیون دز واکسن خواهیم رسید که عملا اگر می خواستیم ۸۰ درصد جمعیت را واکسینه کنیم، در واقع ۷۰ میلیون دز واکسن را فراهم کردیم با این اوصاف به ۵۰ میلیون دز دیگر نیاز داریم و با هماهنگی بخش داخلی و خارجی و وعده وزیر بهداشت تا پایان دهه فجر واکسیناسیون عمومی انجام می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره بحث واردات واکسن گفت: در جلسه کمیسیون با وزیر بهداشت درباره مشکلات و محدودیت های واردات واکسن صحبت شد. در زمینه تامین اعتبارات واکسن سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی موظف شدند تا همکاری کنند و مبالغ ریالی و ارزی را در اختیار واردکنندگان واکسن قرار دهند تا از ابتلای جدید پیشگیری کنیم.