×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر علی بیگ‌زاده ، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن یکی از محور های تمرکز تامین سرمایه تمدن را مدیریت دارایی عنوان کرد ودر ادامه تصریح کرد: بیش از ۷۶همت دارایی تحت مدیریت شرکت می باشد. در کنار مدیریت دارایی، با توجه به نیازی که در کشور احساس می شود، تامین مالی اولویت دیگر تامین سرمایه تمدن است لذا در شرایط فعلی بنا به ضرورت تامین مالی بنگاه های تولیدی اقدامات مناسبی در شرکت صورت گرفته است .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، دکتر بیگ زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۲۰ همت تامین مالی شرکت ها از سمت تامین سرمایه‌تمدن انجام شده است افزود: اگر صندوق ها یاری کنند و بتوانیم منابع لازم را تجهیز کنیم گام های خوبی را می‌توانیم در حوزه انتشارصکوک شرکتی برداریم.

بیگ‌زاده با اشاره به صحبت های وزیر اقتصاد مبنی بر تامین مالی به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور اظهار کرد: تامین سرمایه تمدن این نقش را به خوبی می تواند ایفا کند.

وی ادامه داد: در کنار تامین مالی شرکت های بزرگ، تامین مالی شرکت های کوچک، دانش بنیان و SMEها نیز در چارچوب تامین مالی جمعی( آی بی کراد) با نظارت فرابورس و سازمان بورس در حال انجام است و ما توانسته منابع مالی را از افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در یک گواهی محصول هستند جمع‌آوری و تامین مالی را که معمولا زیر ۲۵ میلیارد تومان است در اختیار شرکت های تولیدی قرار دهیم. لذا در این بخش تاکنون حدود ۳۰ مورد معادل ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام شده است.

وی تصریح کرد: این نحوه تامین مالی را با کمک مشتریانی که دربستر آی‌بی‌شاپ فعال هستند انجام می‌دهیم و این شیوه تامین مالی مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان و SMEها است که مردم به صورت مستقیم در تولید محصول مشارکت می‌کنند. در واقع گواهی های تامین مالی جمعی در آی‌بی‌شاپ عرضه و توسط سرمایه گذاران خریداری می شود . دوره تامین مالی یک ساله است و منابع تامین مالی شده در سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها مورد استفاده قرارمی گیرد .

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: در این حوزه رقیبی در بازار سرمایه نداریم و کار در تامین مالی جمعی شرکت های کوچک به خوبی پیش می‌رود.

بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه تامین مالی جمعی هستیم چراکه تقاضای زیادی از سوی شرکت‌ها برای این شیوه تامین مالی وجود دارد.

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، اکوسیستم تمدن اهمیت فراوانی دارد و توسعه فناوری های نوین مالی یکی از اولویت‌های آن است. برای نمونه معاملات آپشن اگرچه به واسطه تازگی هنوز عمقی در بازار ندارد اما توانستیم بحث تلفیق ای‌بی‌تریدر را با معامله‌گر آپشن انجام دهیم و این محصول در اختیار بازار قرار خواهد گرفت و پیش‌بینی آن است که استقبال خوبی از این محصول شود.

بیگ‌زاده با تاکید بر اهمیت فناوری در بازار مالی تصریح کرد: اکوسیستم تمدن نیز در طی سال های گذشته به مرور توانسته با توجه به نیازهایی که در بازار حس شده کامل‌تر شود. برای نمونه با توجه به تحولات موجود در بازار در حوزه آپشن، ای‌بی‌تریدر آپشن محصولی است که می تواند کمک‌کننده باشد و مشتری‌ها و افرادی که می خواهند حرفه‌ای‌تر در بازار فعالیت کنند از این محصول بهره ببرند. آی‌بی‌کلاب نیز می تواند در بحث توسعه کارگزاری تمدن در بحث ریتینگ براساس حجم معاملات، جایزه‌دهی و ایجاد انگیزه برای معامله‌گران قدم مهمی باشد.

وی تاکید کرد: تمامی این موارد در راستای چارچوب اکوسیستم تمدن است که سال به سال کامل‌تر خواهد شد و خدمات بیشتری را به مشتریان ارایه کند.

بیگ زاده در خصوص چشم انداز آتی بازار سرمایه گفت: در چند هفته اخیر اعتماد خوبی به بازار سرمایه از سوی مردم شد و نقدینگی و پول‌های خرد به این سمت سوق پیدا کرد و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی یادآور شد: در صورت ارایه گزارش عملکرد۱۲ماهه شرکت‌ها در سامانه کدال و تثبیت نرخ ارز، پیش‌بینی این است که رونق به بازار سرمایه باز گردد. با این حال باید از اعتماد مردم به بازار سرمایه پاسداری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.