×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
تامین تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی از هفته جاری

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با اعضای انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران ضمن اعلام این خبر گفت:

وزارت جهاد در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به آن‌ها برای تامین سرمایه در گردش، مصوبه ای از شورای پول و اعتبار گرفته است که بتواند نیازهای مربوط به افزایش سرمایه در گردش بنگاه‌ها را تامین کند.

او تصریح کرد: این وزارتخانه در تلاش است تا در خصوص مازاد تولید و تداوم صادرات نیز، مقرارت و دستورنامه ها را بر اساس اعلام نیاز تولیدکنندگان بررسی و با اخذ مصوبه ستاد تنظیم بازار شرایط را تسهیل خواهد کند.

ساداتی نژاد ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی، بر لزوم کسب نظر و مشورت از ذینفعان زنجیره محصولات لبنی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: تقاضای جدی وزارت جهاد از همه تولید کنندگان، رعایت جدی قیمت برای مصرف کنندگان و عرضه محصولات به نحوی است که کمترین فشار بر مصرف کنندگان وارد شود و وزارت جهاد میزان همراهی تولیدکنندگان در این بخش را رصد خواهد کرد.

در این دیدار که محمدعلی کارگر مطلق معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران نیز حضور داشت، اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی بر همراهی و همکاری تولیدکنندگان با وزارت جهاد و تامین کالا و رعایت حداکثری حقوق مصرف کننده و لزوم توجه وزارت جهاد کشاورزی به حراست از میزان مصرف محصولات لبنی با اجرای طرح‌های حمایتی از مصرف کنندگان به‌خصوص دهک‌های محروم مانند طرح سبد کالا و انتقال مابه التفاوت آزاد شده از حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی به دهک‌های محروم تاکید کردند.