×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان و افرایش رضایتمندی آن‌ها، پروژه تولید تارا اتوماتیک V4 LX با امکانات به روز و جدید تعریف شده است. این محصول هم اکنون در مراحل آماده سازی برای تولید انبوه قرار دارد و تا پایان سال روانه بازار خواهد شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- گروه صنعتی ایران خودرو، با هدف ایجاد تثبیت و ارتقای جایگاه محصول تارا و افزایش سهم بازار با توجه به تقاضا و نیاز بازار، به تعریف پروژه و تولید تارا اتوماتیک V4 LX اقدام کرده است.
قلب تپنده تارا اتوماتیک V4 LX، موتور TU5P است که در محصولات قبلی این خانواده نیز از آن بهره‌برداری شده است. موتور TU5P نسل جدید موتور TU5 و ارتقا یافته از منظر قدرت همراه با کاهش مصرف سوخت و منطبق بر استانداردهای زیست محیطی است.
این موتور نسبت به موتور مبنای خود، دارای بهبود عملکرد پنج تا هفت درصدی بوده و به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها یا همان CVVT مجهز شده است.
ارتقای فن‌آوری موتور، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اصطکاک‌های داخل موتور با تجهیز به پیستون‌های ضد سایش، ارتقای آلایندگی به یورو پنج، کاهش مصرف روغن و افزایش توان و گشتاور و بهبود شتاب‌گیری خودرو، از مزایای موتور TU5P به شمار می‌رود.
به منظور افزایش ایمنی سرنشینان در تصادفات و کاهش وزن بدنه و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، در سازه بدنه تارا از ورق‌های فولاد با استحکام بالا به صورت گسترده استفاده شده است.
این محصول همچنین مجهز به فرمان برقی است که موجب عملکرد قابل تنظیم، برنامه‌پذیری، حساس به سرعت و عملکرد نرم‌تر در حالت پارک، تعداد قطعات کم‌تر و کاهش هزینه تعمیر و نگه‌داری، کاهش مصرف سوخت خودرو به علت حذف پمپ هیدرولیک، کاهش آلایندگی محیط زیست با حذف روغن هیدرولیک و هم‌چنین قابلیت کنترل خودکار فرمان در شرایطی مانند وزش باد جانبی شدید و در نتیجه افزایش پایداری و ایمنی خودرو می‌شود.
تارا اتوماتیک V4 LX، مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است؛ این فناوری که به منظور پایداری خودرو به کار می‌رود، به شکل بالقوه موجب بهبود ایمنی از طریق شناسایی و به حداقل رساندن لغزش‌ها می‌شود. به طور کلی، زمانی که این سامانه انحراف خودرو را تشخیص می‌دهد، بدون دخالت راننده به ترمز گرفتن برای هدایت خودرو به مسیر مورد نظر راننده اقدام می‌کند؛ این ترمزها می‌تواند به صورت جداگانه و هوشمندانه بر روی هر یک از چرخ‌های خودرو اعمال شود.
سامانه کنترل نیروی پیشران (TCS) نیز از سامانه‌های به روز به کار رفته در محصول تارای جدید ایران خودرو است. چنان‌چه یکی از چرخ‌های محرک بر روی سطح با اصطکاک پایین یا در حال هرزگردی باشد، هنگام شروع حرکت در جای خود لغزیده و ممکن است خودرو به طرفین منحرف شود، در این شرایط، سیستم TCS با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمز بر روی چرخی که در حال لغزش درجاست، موجب افزایش پایداری و شتاب رو به جلوی خودرو می‌شود.
تمامی رانندگان تاکنون تجربه حرکت خودرو به سمت عقب، در فاصله برداشتن پا از روی پدال ترمز و فشردن پدال گاز در مسیر شیب‌دار را داشته اند. در این شرایط امکان برخورد با خودروی پشت سری وجود دارد. برای جلوگیری از چنین شرایطی، تارا اتوماتیک V4 LX مجهز به سیستم شروع حرکت در سربالایی (HSA) شده است، این سیستم با نگه داشتن فشار ترمز به مدت دو تا سه ثانیه، حتی بعد از رها کردن پدال ترمز نیز این فرصت را به راننده می‌دهد تا بدون جابه‌جایی خودرو، با فشردن پدال گاز شروع به حرکت کند.
در تارا اتوماتیک V4 LX مجموعه چراغ عقب دارای طرح جدید بوده و رودری های جلو و عقب نسبت به محصول مبنا، به روز و جدید شده است. هم چنین به منظور پاسخ‌گویی به خواست مشتریان، کنسول جلوی خودرو تغییر یافته و به منظور راحتی راننده، جاموبایلی در کنسول تعبیه شده است.
سنسور پا یا همان کیک سنسور، یکی دیگر از امکانات رفاهی بسیار کارآمد است که در برخی خودروهای به روز تعبیه شده و در تارای جدید نیز از این سیستم بهره‌ گرفته شده است. این امکان بدون نیاز به استفاده از کلید بازکن در صندوق روی ریموت خودرو، با حرکت پا در ناحیه زیر سپر عقب، درِ صندوق را باز می‌کند.
در این محصول، آیینه‌ها الکتروکرومیک بوده که به دید عقب در روز و شب کمک می‌کند. از طرفی دوربین دید عقب از نوع دینامیکی است که موجب نشان دادن مسیر حرکت مطابق با گردش فرمان در زمان حرکت با دنده عقب می‌شود. تفاوت دوربین عقب دینامیک و استاتیک شامل زاویه دید دوربین است که در دوربین عقب دینامیک، از استاتیک بیش‌تر بوده و با دریافت اطلاعات تغییرات زاویه فرمان، مسیر حرکت خودرو را پیش‌بینی کرده و نمایش می‌دهد.
از سایر مشخصات و امکانات به‌کار رفته در این محصول جدید می‌توان به صندلی برقی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه گرم‌کن، باز و بست درها بدون کلید (KEYLESS) ارتقا یافته، رودری‌های جلو و عقب با کلید بالابر شیشه‌ها، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، روکش صندلی جدید، زیرآرنجی صندلی‌های عقب، چراغ خوشامدگویی درهای جلو و آنتن کوسه‌ای اشاره کرد.
هم‌چنین برخورداری از چراغ داشبورد، آفتاب‌گیر جدید با چراغ، سانروف برقی، سقف کاذب جدید با چراغ سقف عقب و کنسول سقف به همراه جا عینکی، دستگیره سقف جانبی تاشو در قسمت راست جلو به همراه دستگیره‌های سقف تاشو عقب و برف پاک‌کن‌های ژله‌ای، توییترهای جلو و دو جکه شدن صندوق عقب از سایر امکانات تارا اتوماتیک V4 LX به شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.