×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر عامل بانک ملی ایران در همایش بررسی عملکرد ۳ ماهه نخست سال جاری با تأکید بر شتاب‌بخشی به پیاده‌سازی کامل سند تحول دیجیتال در بانک ملی ایران، اظهار داشت: با توجه به صنعت بانکداری نوین، سرعت‌بخشی در اجرا و پیاده‌سازی سند تحول دیجیتال در بانک به جذب منابع، رضایت‌مندی مشتریان و اعتمادسازی کمک خواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این همایش که با حضور اعضای هیأت مدیره، اعضای هیأت عامل، معاونان، رؤسای ادارات کل، رؤسای ادارات امور شعب استان‌ها و شعب مستقل بانک برگزار شد، دکتر ابوالفضل نجارزاده تحقق سند تحول دیجیتال در بانک را با اهمیت خواند و افزود: تمامی ارکان، اجزاء و شرکت‌های ابزاری بانک در حوزه فناوری امسال برای موفقیت و کسب دستاوردهای جدید در اختیار بانک هستند.

وی ضمن قدردانی از هم‌افزایی و نقش‌آفرینی مطلوب و مناسب شعب و تمامی واحدهای بانک که در پیشبرد اهداف و راهبردهای بانک در سال گذشته مؤثر بودند، با اشاره به دغدغه‌ها و موانع موجود، مهم‌ترین سیاست ها و اولویت‌های جدید بانک را در سال جدید تبیین کرد. وی با توصیف این مطلب که با تکیه بر کارِ گروهی و توان همکاران در تمامی ارکان بانک توانستیم یک درصد از سهم بازار را در سال گذشته کسب کنیم، افزود: امسال بنا داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده، سهم بیشتری از بازار را به دست آوریم تا بانک را به عنوان بانکی ارزش‌آفرین و تحول‌آفرین همانند گذشته در نظام بانکداری کشور و معرفی کنیم. نجارزاده با برشمردن این نکته که کارکنان بانک ملی ایران با نزدیک به یک قرن تلاش توانسته‌اند تصویری درست از بانکداری مطلوب و سازنده به جا بگذارند، گفت: با تلاش‌های مدیران ارشد بانک و استفاده از ظرفیت‌های قانونی امسال با جذب نیروهای تازه نفس، تحول خوبی در شعب به منظور کاهش کسری کادر رخ خواهد داد.

وی بزرگترین ویژگی این بانک را وجود نیروهای توانمند آن دانست و ادامه داد: مسائل معیشتی کارکنان نیز مورد توجه مدیران ارشد بانک است و بی‌وقفه و در حد امکان به آن رسیدگی می‌شود. دکتر نجارزاده در بخش دیگری از سخنانش در این همایش از افزایش ۲۵ همتی سرمایه بانک در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این افزایش سرمایه با حمایت دولت منتج به اصلاح ساختار مالی و سرمایه‌ای بانک می‌شود که طی سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

مدیر عامل بانک ملی ایران با تأکید بر ضرورت و اهمیت ایجاد تراز نقدینگی و مدیریت منابع و مصارف در بانک گفت: باید با طرح برنامه و راهبردهای اساسی به رفع ناترازی بانک کمک کنیم .وی در ادامه این همایش خواستار سرعت‌بخشی به واگذاری و فروش دارایی‌ها و تعیین تکلیف مطالبات بانک در راستای رفع ناترازی شد .وی درادامه با بیان این که در حوزه مدیریت مصارف، شاهد اقدامات و دستارودهای خوبی بودیم، تصریح کرد: در سال گذشته بخش ارزی و بین‌الملل بانک با اقدامات مؤثر و مطلوب خود در رسیدن به موفقیت، تلاش‌های چشمگیر و قابل توجهی داشتند. مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه افزایش سهم بانک در تمامی شاخصه‌های نظام بانکی با اهمیت است، خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای تسهیلات تکلیفی و مصوبات سفرهای استانی ریاست محترم جمهور در اولویت امور است.

نجارزاده در ادامه این نشست اجرای درست و مطلوب بانکداری جامع را با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در سطح بانک ملی ایران الزامی دانست .نجارزاده همچنین تقویت حوزه‌های بانکداری جامع را از دیگر برنامه‌های پیشِ‌رو خواند و گفت: گسترش و تقویت سازوکار ارائه تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه به مشتریان می‌تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی و مزیت رقابتی باشد. مدیر عامل بانک افزود: می‌بایست ضمن مرور اقدامات بانک در حوزه‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت بانک را بهتر بشناسیم تا با یک راهبرد و برنامه منسجم و دقیق به موفقیت و دستاوردهای جدید دست یابیم.

دکتر نجارزاده در ادامه این همایش ضمن تبیین اهداف و راهبردهای بانک، در مورد موضوعات و سؤالات مطرح شده از سوی مدیران با آنها تبادل نظر و گفت‌وگو کرد و در بررسی عملکرد سه ماهه و تبیین برنامه‌های پیشِ‌روی امسال بانک گفت: وجود بانک کارگشایی و تسهیلات قرض‌الحسنه یک ظرفیت مناسب و فرصت و ابزاری خاص و ویژه در اختیار بانک ملی ایران است که با تکیه بر این ظرفیت و با برنامه‌ریزی می‌توان در شاخصه‌های مختلف سهم خوبی از بازار را گرفت و در راستای رفع ناترازی بانک اهتمام ورزید. وی در ادامه به وجود شعب درون سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: برای هر شعبه با توجه به توان شعب باید محصولی خاص طراحی و تولید شود تا خدمات مطلوب را نسبت به نیاز مشتریان در اختیار آن ها قرار دهند.

دکتر نجارزاده در ادامه این همایش به افزایش حدود و اختیارات رؤسای ادارات امور شعب استان‌ها و مناطق اشاره کرد و یاداور شد: با اصلاح حدود و اختیارات، رؤسای ادارات می‌توانند چابک‌تر به امور مشتری‌مداری و بازاریابی رسیدگی کنند. وی در ادامه این همایش خواستار رسیدگی سریع برای راه‌اندازی سامانه جامع تسهیلات در بانک شد. دکتر نجارزاده به توسعه تکنولوژی و راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های نوین در بانک اشاره کرد و گفت: به‌کارگیری سامانه‌های نوین در بانک ضمن افزایش جذب منابع و ارتقای خدمت‌رسانی مشکل کسری کادر در شعب را نیز حل خواهد کرد.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه این همایش از اخذ مجوز و راه‌اندازی شعب صرافی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بخش بین‌الملل و ارزی بانک برنامه‌های منسجم و دقیقی برای تحقق اهداف بانک در حال اجرا دارد. مقام عالی بانک ملی ایران در بخش دیگری از این همایش به موضوع جانشین‌پروری اشاره کرد و گفت: موضوع جانشین‌پروری در بانک بسیار مهم است و باید با استقرار یک سامانه استعدادیابی و بانک اطلاعاتی، انتصابات و انتخاب مدیران تحت یک سامانه جامع و نظام‌مند باشد.

وی در ادامه نگاه ویژه به اصناف و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را از اولویت‌های بانک دانست و افزود: نگاه خاص به شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی کوچک در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مهم و با اهمیت است. دکتر نجارزاده با بیان این که مشتری‌محوری راهبرد اساسی و اصلی بانکداری نوین است، گفت: ما در بانکداری جامع به دنبال این هستیم که با ارائه خدمات یکپارچه، مشتریان همه خدمات مالی مورد نیاز خود را دریافت کنند تا یک تجربه خوب را رقم بزنیم. دکتر نجارزاده در ادامه سخنان خود مجدداً بر ضرورت بهبود تراز نقدینگی، سرعت‌بخشی به راه‌اندازی سامانه جامع تسهیلات، تأمین مالی واحدهای تولیدی، کسب سهم از بازار، بهبود معیشت همکاران و توسعه سامانه‌های بانک تأکید کرد.

در ادامه این همایش عباس شفیعی رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران با بیان این نکته که سطح تعاملات و روابط صف و ستاد باید تقویت و گسترش یابد، تأکید کرد: امروز سطح تحولات و تغییرات به‌وجود آمده در صنعت مالی نسبت به گذشته رشد چشمگیری کرده است و باید با تعاملات سازنده و انتقال دانش با این تحولات پیش برویم .وی خدمات‌دهی بانک به بازار سرمایه را یک قدم رو به جلو عنوان کرد و گفت: ورود بانک به ارائه خدمات در بازار سرمایه و بورس به سوددهی بانک کمک خواهد کرد .

در ادامه نیز محمود شایان دیگر عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران به کمک‌های بانک در خصوص ساخت ۱۵۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و یادآور شد: بانک ملی ایران در کنار مردم و دولت است و برای ساخت مسکن و ثبات در این بازار به کمک دولت آمده است. وی استفاده از ابزارهای تعهدی را در راستای ناترازی بانک اثربخش دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات باید همه با هم تلاش کنیم.

ناصر شاهباز عضو دیگر هیأت مدیره بانک ملی ایران در این همایش اظهارداشت: بانک باید با تمام توان و امکانات به بازار سرمایه ورود کند تا در ازای ارائه خدمات به سوددهی برسد. صمد عزیزنژاد عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در بخش دیگری از این همایش تجهیز مناسب شعب برای رقابت در نظام بانکداری را مهم و با اهمیت برشمرد و گفت: روابط و تعامل در صف و ستاد باید تقویت و گسترش یابد تا با یک زبان مشترک به حل مسائل کمک کنیم. وی با بیان این مطلب که بانک ملی ایران همواره در توسعه کشور سهیم بوده است، گفت: در سال جاری برای رشد تولید و مهار تورم باید با بسیج امکانات تمام تلاش خود را بکار بگیریم. حسن مونسان دیگر عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران، وصول مطالبات و جذب منابع جدید را دو اولویت اصلی بانک در سال جاری دانست و تأکید کرد: شعب باید با رعایت شاخصه‌ها و جلوگیری از خروج منابع بانک را در رفع ناترازی کمک کنند.

وی به بازاریابی هدفمند و هوشمند در شعب اشاره کرد و افزود: رؤسای شعب باید با طراحی یک تقویم هفتگی و سرکشی به مشتریان خوب اعتباری در حوزه بازاریابی فعال باشند.

در این همایش از طرح عیار ملی با هدف ایجاد انگیزه برای همکاران در راستای جذب منابع جدید و تلاش برای وصول مطالبات رونمایی شد.

در پایان این همایش رؤسای برتر حوزه، شعب درجه یک، شعب درجه دو، شعب درجه سه، شعب درجه چهار و شعب درجه پنج معرفی و تقدیر شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.