×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تأکید بر اتحاد و دوری از اختلافات داخلی| پیگیری روند آزادی بازداشتی‌ها

عضو هیأت رئیسه نصر تهران و سرپرست دبیرخانه نصر کشور ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون پیگیری‌های این سازمان در مورد روند آزادی افراد بازداشتی صنف، بر ضرورت اتحاد، دوری از اختلافات داخلی، اقدامات هیجانی و هر چیزی که موجب انشقاق در میان اعضای صنف می‌شود تأکید کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اختلالات گسترده اینترنت در هفته‌های اخیر علاوه بر مشکلات بسیاری که برای عموم مردم به وجود آورده است، معیشت بسیاری از افراد شاغل در کسب‌وکارهای اینترنتی را هم تهدید کرده است. صادق فرامرزی، عضو هیأت رئیسه نصر تهران و سرپرست دبیرخانه نصر کشور با اشاره به اقدامات و مذاکرات انجام شده با حاکمیت در مورد فیلترینگ و اعمال محدودیت‌های گسترده بر اینترنت گفت: «در نامه‌ای از سوی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست برگزاری جلسه‌ای برا صحبت در مورد این موضوعات را مطرح کرده‌ایم.»

فرامرزی عنوان کرد که در این جلسه بناست شرایط بحرانی کسب‌وکارهای اینترنتی در هفته‌های اخیر به‌واسطه محدودیت‌های اینترنت و تصمیمات آتی حاکمیت در مورد شبکه‌های اجتماعی به ویژه واتساپ و اینستاگرام مورد بررسی قرار گیرند.

سرپرست دبیرخانه سازمان نصر کشور در ادامه گفت: «فردا که اوضاع آرامتر می‌شود باید دید چه تصمیماتی برای شبکه‌های اجتماعی خصوصاً واتساپ و اینستاگرام گرفته می‌شود. باید تلاش کنیم این تصمیمات بدون مشارکت بخش خصوصی و به‌ویژه سازمان نصر اتخاذ نشود.»

او در ادامه به وابستگی معیشت افراد بسیاری به کسب‌وکارهای اینترنتی و اهمیت سرمایه اجتماعی اشاره کرد و افزود: «جایگزینی این شبکه‌ها با ابزارهای داخلی شاید به‌سادگی فراهم نباشد و چنین اقدامی به فرایند مطالعه و پیگیری فراوانی احتیاج دارد. چنین اقدامات ضربتی و حاکمیتی ضربات جبران‌ناپذیری خواهد داشت. علی الخصوص در حوزه سرمایه اجتماعی که در حال حاضر هم در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم و نگرانی‌های جدی در مورد سرمایه اجتماعی وجود دارد.»

عضو هیأت رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران توضیح داد که سازمان نصر جلسات دیگری نیز در سایر ارکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته و مستنداتی که در این سازمان گردآوری شده را در این جلسات ارائه داده است.

او ادامه داد: «تخمین خسارت‌هایی که به کسب‌وکارهای اینترنتی در هفته‌های اخیر تحمیل شده و همچنین خسارتی که در صورت ادامه این شرایط به آن‌ها تحمیل می‌شود از جمله تحقیقاتی است که در این سازمان انجام شده و به‌طور مستمر به‌روز می‌شود».

فرامرزی همچنین در مورد تشکیل جلسه با وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد و گفت: «چاره‌ای نداریم جز گفتگوی مدام و مستمر، ارائه استدلال و اصرار بر آنچه که می‌دانیم به نفع کشور است.»

عضو هیأت رئیسه نصر تهران همچنین در مورد پیگیری روند آزادی افراد بازداشت شده صنف در هفته‌های اخیر توضیح داد: «کارگروه مشترک ویژه‌ای در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و کشور ایجاد شده است. از این طریق در تلاشیم وضعیت تمام بازداشتی‌های صنعت فاوا و نه فقط اعضای نصر را تا حد امکان پیگیری کنیم. بازداشت یک نفر از این خانواده هم برای ما اهمیت دارد.»

فرامرزی همچنین با اشاره بر مطالبه‎گری در عین حفظ آرامش و اتحاد، بر دوری از اختلافات داخلی، اقدامات هیجانی و هر چیزی که موجب انشقاق در میان اعضای صنف فناوری اطلاعات می‌شود تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.