×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وقتی صحبت از بیمه کردن می‌شود، ناخودآگاه افراد، مشتریان یا همان بیمه گزاران، شرکتی را به یکدیگر معرفی می‌کنند که از نظر آن‌ها، کم ترین دردسر و یا اینطور می‌توان گفت بیش‌ترین رضایت را هنگام دریافت خسارت از آن شرکت را داشته باشند. این که یک شرکت بیمه از نظر تعداد زیادی از بیمه گزاران، خوشنام باشد بدون شک ماحصل عملکرد آن شرکت در ایفای به تعهدات خود است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اقتصادتهران، حال سوال اینجاست که یک بیمه گزار چطور و چگونه می‌تواند از عملکرد یک شرکت بیمه به منظور سپردن اعتماد خود به آن، اطمینان حاصل کند؟ یکی از روش‌های دستیابی به این که یک شرکت بیمه توانایی ایفای به تعهدات خود را به هنگام بروز خسارت دارد یا خیر مربوط به سطح توانگری مالی آن شرکت است. به بیان دیگر، شاخص توانگری مالی که هر سال توسط بیمه مرکزی نظارت می‌شود عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری در توانایی و خوشنامی شرکت بیمه به شمار می‌رود که طبق آیین نامه ۶۹ توانگری مالی موسسات بیمه مورد ارزیابی و رصد کارشناسان قرار گرفته و سپس خروجی این بررسی از وضعیت شرکت، در قالب توانگری مالی از سطح یک تا ۴ (بهترین تا ضعیف‌ترین) ارائه می‌شود.

بنابر این شرکت بیمه‌ای که بتواند حائز رتبه نخست در سطح توانگری مالی شود، اطمینان خاطر لازم برای بر عهده گرفتن تعهدات لازم به بیمه گزاران برای جلب نظر آنان را دارد.

به بیان دیگر، علاوه بر عملکرد صورت‌های مالی یک شرکت بیمه که از طریق کدال قابل مشاهده است، کسب سطح یک توانگری مالی، بیش‌ترین و بهترین امتیاز برای عملکرد یک شرکت بیمه محسوب می‌شود که همواره از شاخص‌های اصلی تعیین کننده برای وضعیت آن شرکت محسوب می‌شود.

حتما این جمله آشناست که رسیدن به قهرمانی به مراتب آسان‌تر از نگهداشتن مقام قهرمانی است. حال این که یک شرکت بیمه بتواند چندین سال متوالی خود را در سطح توانگری مالی سطح یک حفظ نماید،‌ علاوه بر نمایش توانمندی‌های آن شرکت در کسب مجوزها و رکوردهای لازم برای این عنوان است، حاکی از داشتن استراتژی میان مدت و بلند مدت برای اجرای سیاست‌های مشتری‌مدارانه است.

بدون شک، نداشتن استراتژی‌های مناسب و بدون طراحی مدل‌های نوآورانه برای رسیدن به شاخص‌های لازم از نظر کسب سهم از بازار، نه تنها حیات یک شرکت بیمه‌ای بلکه بقای هر سازمان یا ارگان را برای ادامه راه خود با چالش جدی مواجه می‌کند.

بیمه رازی از جمله معدود شرکت‌های بازار صنعت بیمه کشور است که با درک بالا از شرایط موجود در این صنعت و به مدد یاری گرفتن از پرسنل و کارکنان توانمندی که در اختیار دارد در کنار کادر مدیریتی زبده و هوش بالای آن، توانسته است برای سومین سال متوالی موفق به کسب سطح یک توانگری مالی شود آن هم در شرایطی که بسیاری دیگر از رقبای خود حتی نتوانستند وضعیت سال گذشته خود را حفظ نمایند.

ثبت این مهم در کارنامه بیمه رازی، علاوه بر نثبیت جایگاه این شرکت در برخورداری از ظرفیت‌های موجود، خیال بیمه گزارانش را برای سپردن امور بیمه‌ای آسوده کرده است و این نوید را می‌دهد که شرکت بیمه رازی با وجود چنین پشتوانه‌ای، گام‌های سریع‌تر و مستحکم‌تریدر سال‌های آتی به منظور رضایت هرچه بیش‌تر بیمه گزاران در ارائه خدمات نوین، محصولات مشتری پسند و ارائه بیمه‌نامه‌های متنوع‌تر در صنعت بیمه بردارد.

این شرکت به پشتوانه این سطح از توانگری، بیمه گزاران را در هنگام بروز خسارت به راحتی پشتیبانی کرده و از همین رو است که هر روز، مشریان و بیمه گزاران بیش‌تری را به سوی خود جلب و جذب می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.