×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیستمین شماره ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان منتشر شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، یکی از ارزنده‌ترین میراث همه‌گیری کرونا، دورکاری است که به واسطه کاهش هزینه‌ها، حمایت از کارکنان، کار موثرتر، تحول در فرهنگ سازمانی و استفاده از نیروی کار سیال و آزادکار به مذاق بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان خوشایند آمده است. این موضوع در صنایع مالی و بیمه که در آن مشاغل کم‌تحرک بسیار دیده می‌شود نیز مورد توجه زیادی واقع شده است. در پژوهش جدید شرکت مک‌کنزی در حوزه دورکاری بلندمدت، در میان صنایعی که نیروی کار آن‌ها، توان کار سه روز و بیشتر را به طور موثر و کارآمد داشتند، صنعت بیمه بالاترین توان بالقوه را از خود نشان داده است. بر اساس این پژوهش، یک‌سوم از زمان صرف‌شده در فعالیت‌ها در صنایع مالی و بیمه، بدون کمترین آسیب به بهره‌وری، می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود. این فعالیت‌ها شامل تحلیل داده‌ها، پردازش خسارت‌ها و بیمه‌گری (تعیین نرخ ریسک) می‌گردد. در یک تحقیق مشابه منتشره توسط مجله‌ فوربیز نیز بعد از مشاغل مربوط به رایانه و ریاضیات، عملیات‌های مالی، بالاترین آمار دورکاری را به خود اختصاص داده‌اند.
با توجه به اهمیت این موضوع، بخش مطالب اصلی بیستمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به «فرصت رشد در بازار مزایای کارکنان» ، «الگوهای جدید مراقبتی» و «راهکارهای انتقال ریسک برای چرخه حیات انرژی‌های تجدیدپذیر» اختصاص یافته است.
موضوع «هزینه‌های جبران خسارت درمان توسط کارفرما کماکان سه برابر نرخ تورم جهانی در سال ۲۰۲۲» در بخش اخبار تازه مورد توجه قرار گرفته و موضوعات «تبدیل خسارت‌ها به دارایی‌های استراتژیک»، «چگونگی کاهش ریسک‌های مرتبط با نیروی کار سیار»، «چگونگی مشارکت بهتر مشتریان در رشته بیمه اتومبیل» و «چگونگی اثرگذاری خدمات نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) بر صنعت بیمه» در بخش بینش‌های تازه ارائه شده است.
مخاطبان این شماره، در بخش شخصیت برجسته علمی با پرفسور امید باقری اسـتاد اقتصـاد دانشـگاه ایالتـی کنـت آمریـکا آشنا خواهند شد و بخش‌های یک معرفی تازه و یک مفهوم تازه به ترتیب به معرفی دستگاه لیک‌بات(نشت‌یاب هوشمند آب) و اوراق مرگ‌ومیر اختصاص یافته است.
دو کتاب با عناوین «بیمه و حقوق بشر» و «قیمت‌گذاری ریسک بیمه: راهنمایی برای اکچوئر شاغل» نیز در بخش تازه‌های نشر معرفی گردیده است.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت بیستمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1546/ مراجعه نمایند.