×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس سه تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های داخلی در حاشیه نخستین روز از چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش به ارزش ۱۹۸۸ میلیارد تومان در راستای تامین مالی و تسریع اجرای پروژه استراتژیک جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون، با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امضا کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تفاهم‎نامه استفاده از اوراق مشارکت ارزی شامگاه دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) میان رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت و محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس امضا شد.
رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت در آیین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: بانک ملت همیشه با مدل و ایده نو در صنعت پتروشیمی همراه شده و امروز نیز طرح جدیدی را برای تأمین مالی پروژه‌ها ارائه کرده است. براساس این تفاهم‌نامه نخستین اوراق مشارکت ارزی کشور به میزان ۲۰۰ میلیون یورو با شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در طرح جمع‌آوری گازهای مشعل عملیاتی می‌شود.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم برای سایر شرکت‌ها و پروژه‌هایی که نیاز به منابع مالی دارند نیز از این طرح استفاده و پروژه‌های صنعت پتروشیمی را تکمیل کنیم.
مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: اخذ مجوز این اوراق بسیار زمان‌بر بود و امیدواریم با این اوراق سایر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس که نیاز به منابع ارزی دارند، در ادامه مسیر بسیار سریع‌تر تأمین مالی شوند.
محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس نیز در این آیین گفت: این تفاهم‎نامه در راستای تأمین مالی طرح یک میلیارد یورویی جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون منعقد می‌شود.
وی افزود: طرح جمع‌آوری گازهای مشعل شامل ۲۷ پروژه است که با حمایت هلدینگ خلیج فارس هم‎اکنون به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و تا آخر امسال ۳ پروژه از ۲۷ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به اینکه از یک میلیارد یورو تاکنون ۴۱۵ میلیارد دلار در این پروژه‌ها هزینه شده است، اظهار داشت: با این مدل جدید منابع مالی آماده و سریع صرف خرید تجهیزات ایرانی خواهد شد. بیدبلند خلیج فارس ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این نمایشگاه با داخلی‎ها امضا خواهد کرد.
علی‎عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این آیین گفت: ابتکار عمل در جذب ارزهای موجود و فعال‌سازی آن‌ها در چرخه تولید، کار فوق‌العاده‌ای است که تاکنون انجام نشده بود و امیدوارم به یک الگو تبدیل شود، این مجوز هم مربوط به شرکت‌ها و هم اشخاص حقیقی است.

تفاهم‌نامه سه‌جانبه
پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس همچنین در این نمایشگاه، تفاهم‌نامه سه جانبه ساخت ۱۲ دستگاه Centrifugal Compressors برای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل آغاجاری ۲ و پازنان را با شرکت پتروسازه مبین و شرکت تجهیزات توربو کمپرسور نفت امضا کرد.

احداث واحد فشارافزایی و نم‌زدایی آغاجاری
افزون‌بر این، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در حاشیه این رویداد بزرگ، تفاهم‎نامه همکاری سه جانبه دیگری نیز با شرکت‌های طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) و کنسرسیوم صنایع ماشین‌سازی کاوه و تجهیزات ارگ پارسیان امضا کرد.
محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در آیین این تفاهم‌نامه افزود: این تفاهم به منظور تأمین کمپرسورهای رفت و برگشتی برای جمع‌آوری گازهای مشعل آغازجاری ۱.۳، ۴ و ۵ است.
چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت‌پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) به مدت سه روز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در جزیره کیش دایر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.