×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیانیه پایانی اجلاس بغداد؛ حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی عراق

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، شرکت کنندگان در این بیانیه حمایت همه‌جانبه خود را از دولت و ملت عراق ابراز داشتند و افزودند: تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی باید منسجم شوند و تاثیر مثبتی بر ثبات منطقه و امنیت عراق بگذارند.
شرکت‌کنندگان تاکید کردند، برگزاری این کنفرانس از سوی عراق دلیلی روشن بر دنبال کردن سیاست توازن و تعادل مثبت در روابط خارجی است.
در بیانیه پایانی کنفرانس آمده است، شرکت کنندگان اذعان کردند منطقه با چالش‌هایی روبه‌رو است که مستلزم همکاری کشورهای منطقه براساس همکاری مشترک است.
در بیانیه پایانی از تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به زمینه مشترک در دو فضای منطقه و جهان تقدیر شد.
حاضران همچنین بر لزوم تقویت تلاش‌ها با عراق برای تعامل با چالش‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و گرمایش زمین و همچنین بر لزوم حمایت از تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی و خدمت رسانی و حمایت از زیرساخت‌ها تاکید کردند.
شرکت کنندگان حمایت خود را از تلاش‌های دولت عراق در تقویت موسسات کشور طبق سازوکار قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی و حمایت از تلاش‌های عراق در درخواست برای نظارت بین‌المللی به منظور تضمین شفافیت روند انتخابات آینده اعلام کردند.
شرکت‌کنندگان بیان کردند چالش‌های فرا روی منطقه تعامل کشورهای منطقه براساس همکاری مشترک و منافع متقابل طبق اصول حسن هم‌جواری و عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حاکمیت ملی را می‌طلبد.
شرکت‌کنندگان از تلاش‌های عراق و فداکاری‌های گسترده آن در جنگ علیه تروریسم با مساعدت ائتلاف بین‌المللی و برادران و دوستان برای رقم زدن پیروزی تقدیر کرده و از توانمندی‌های نظامی و امنیتی عراق به شکلی که در تقویت امنیت دخیل باشد، استقبال کردند.
آنها بار دیگر مخالفت خود را با انواع تروریسم و تفکر افراطی ابراز داشتند.
شرکت کنندگان تلاش‌های دولت عراق در چارچوب تحقق اصلاحات اقتصادی به شکلی که پیام‌های مثبتی را در ترغیب به سرمایه‌گذاری در تمام زمینه‌ها مخابره کند و برای همه سود داشته باشد و فضای اقتصادی مناسبی را فراهم و به تقویت روند توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های کار و اشتغال کمک کند، تقدیر کردند.
حاضران در نشست از تلاش‌های دولت عراق در حمایت از زیرساخت‌ها، تقویت نقش بخش خصوصی و نیز تلاش‌های آن در تعامل با پرونده آوارگان و تضمین بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه به مناطق پس از بستن صفحه تروریسم تشکر کردند.
در این بیانیه پایانی بر لزوم ادامه همکاری برای مقابله با کرونا از طریق تبادل کارشناسی‌ها و انتقال تجارب موفق در زمینه سازوکارهای واکسیناسیون و حمایت از بخش‌های درمانی و ایجاد همکاری کارساز برای مقابله با این چالش مشترک و تاثیرات بهداشتی و اجتماعی و اقتصادی بزرگ آن تاکید شد.
عراق نیز از حضور فعال رهبران و مقامات کشورهای دوست و برادر، وزیران خارجه و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این کنفرانس تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.