×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بوش: پوتین برای بازگرداندن هژمونی شوروی تلاش می‌کند

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با اشاره به تحولات اوکراین و حمله روسیه، گفت از نظر پوتین، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای مردم روسیه بد است، “بنابراین ما شاهد تلاش او برای بازگرداندن هژمونی شوروی هستیم.”

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت پیپل، جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که سه‌شنبه مراسمی برای جمع‌آوری پول برای موزه هولوکاست و مرکز آموزش ایلینوی داشت، از خاطرات زمانی تعریف کرد که میزبان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود و سگ نژاد اسکاتیش تریر خود به نام “بارنی” را به او نشان داد.

پایگاه خبری پولیتیکو در رابطه با صحبت‌های بوش گزارش داد: من، بارنی را به ولادیمیر پوتین نشان دادم و پوتین او را پس زد. یک سال بعد من و لورا پیش پوتین و همسرش رفتیم و این قبل از آن بود که او بخواهد با یک دختر ژیمناست ۳۰ سال جوان‌تر از خودش باشد. به ما گفت که می‌خواهد سگش را نشانمان دهد. هیچ وقت یادم نمی‌رود که یک سگ شکاری بزرگ به سمتمان آمد و پوتین گفت این “بزرگتر، قوی‌تر و سریع‌تر از بارنی” است.

براساس این گزارش، بوش در ادامه صحبت‌هایش به حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد که از ۲۴ فوریه آغاز شده است.

بوش گفت: از نظر او [پوتین]، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای مردم روسیه بد است، بنابراین ما شاهد تلاش او برای بازگرداندن هژمونی شوروی هستیم. او افراد ضعیفی را برای انجام این کار انتخاب می‌کند. او فکر می‌کرد اوکراین ضعیف است، اما اینطور نیست. اوکراین یک اساس و بنیادی را نشان می‌دهد که این دنیا به شدت به دیدن آن نیاز دارد.

امروز حمله روسیه به اوکراین وارد هشتمین روز شد و حملات هوایی روسیه علیه شهرهای کلیدی اوکراین و پایتخت تشدید شده است. صدای انفجارها در بامداد امروز (پنجشنبه) در کی‌یف شنیده شد. دور دوم مذاکرات روسیه- اوکراین امروز خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.