×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تی‌ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ، پس از گذشت نزدیک به یک ماه از رونمایی گوشی‌های جدید سری Galaxy S24، یادداشتی را در مورد بازخوردها و نظرات کاربران این محصولات، قابلیت‌ انقلابی هوش مصنوعی آنها و نوآوری‌های آینده گوشی‌های گلکسی نوشته است. در ادامه می‌توانید ترجمه این یادداشت را که در وبسایت رسمی اتاق خبر سامسونگ منتشر شده، مطالعه کنید:

توسعه گوشی‌های Galaxy S24، درخشان‌ترین دوره فعالیت من تا به امروز بوده است. به عنوان یک مهندس، بارها شاهد ظهور نمونه‌های متعددی از نوآوری‌های بی‌نظیر بوده‌ام؛ اما از میان همه آنها، هوش مصنوعی فناوری تحول‌آفرین قرن است. تنها تعداد کمی از مهندسان شانس این را پیدا می‌کنند که در پروژه‌هایی با چنین پتانسیل عظیمی مشارکت داشته باشند. هوش مصنوعی، نه تنها برای سامسونگ و صنعت موبایل، بلکه برای تمام مردم جهان تغییر بزرگی به همراه دارد.
زمانی که هوش مصنوعی وارد گوشی‌های موبایل می‌شود، به زبان ساده، انقلابی جدید رخ می‌دهد. امروز، عصر جدیدی در تجربیات موبایل آغاز شده و گلکسی سامسونگ پیشگام این تحولات است. از این به بعد، گوشی‌های همراه به نقطه کانونی دسترسی به هوش مصنوعی تبدیل می‌شوند. در این میان، گلکسی سامسونگ با بهره‌مندی از طیف گسترده و کاملی از محصولات، سابقه درخشان در نوآوری و داشتن رویکردی باز در همکاری با دیگران، در موقعیتی عالی برای کمک به رشد جهانی این فناوری قرار گرفته است. ما با آسان کردن دسترسی به هوش مصنوعی موبایل، دنیایی از امکانات تازه را در اختیار همه مردم قرار خواهیم داد.

به سوی فرصت‌های نو
همانطور که ما در سامسونگ پیشگام هوش مصنوعی موبایل هستیم، در مورد اینکه چگونه این فناوری جدید و هیجان‌انگیز می‌تواند زندگی همه را بهبود ببخشد و الهام‌بخش گام‌های بعدی جامعه باشد هم بسیار اندیشیده‌ایم. هوش مصنوعی گلکسی با دقت و توجه به نیازهای کاربران طراحی شده تا افراد بتوانند با کمک آن، فراتر از مرزها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهند و تجربیات بسیاری را رقم بزنند.
از زمان عرضه سری Galaxy S24، ما بازخوردهای مثبتی درباره نحوه استفاده مردم از قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) در زندگی روزمره خود داشته‌ایم. یکی از محبوب‌ترین آنها، امکان Circle-to-Search است که ابزاری عالی برای جست‌وجوی سریع و مستقیم در گوگل به حساب می‌آید. همچنین ابزارهای ارتباطی ما برای عبور از مرزهای زبانی که شامل: «ترجمه زنده» (Live Translate)، «دستیار چت» (Chat Assist) و «مترجم» (Interpreter) است، موجب شگفتی و تحسین بسیاری از افراد شده‌اند. کاربران همچنین به «دستیار عکس» (Photo Assist) ما بسیار علاقه‌مند شده‌اند. این دستیار در حقیقت مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانه است که با موتور ProVisual ما کار می‌کند.
بار دیگر می‌گویم که ما تازه در ابتدای این مسیر هستیم. در جریان ساخت سری Galaxy S24، ایده‌ها و مفاهیم زیادی در سر داشتیم که مشتاق بودیم آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم. کاربران گلکسی در آینده می‌توانند از قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی روی این گوشی‌ها استفاده کنند. چرا که سامسونگ به طور مداوم در حال توسعه و ارتقای تجربیات هوش مصنوعی روی موبایل‌های خود بوده و هست و ایده‌ها و مفاهیم ارائه شده را در این راستا گسترش می‌دهد.
در این راه، ما در حال برنامه‌ریزی برای گسترش Galaxy AI به دستگاه‌هایی فراتر از گوشی‌های هوشمند هستیم. این به معنای بهینه‌سازی نوآوری آن برای انواع مختلف دستگاه‌ها و خدمات است. در آینده نزدیک، برخی از گجت‌های پوشیدنی گلکسی نیز از هوش مصنوعی برای بهبود سلامت دیجیتال بهره می‌برند تا عصری کاملا نو از تجارب پیشرفته سلامت هوشمند ایجاد کنند. سامسونگ در تلاش است تا با همکاری شرکای پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، تجربیات Galaxy AI را در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها، غنی‌تر و گسترده‌تر کند.

شگفتی بعدی شمایید
در طول یک سال گذشته، بارها از خودمان پرسیده‌ایم که کاربران چه می‌خواهند یا به چه چیزی نیاز دارند و با همکاری ما می‌توانند به چه دستاوردهایی برسند. این سوالات الهام‌بخش سری Galaxy S24 به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی بودند. محصولات این سری، از کاربران دعوت می‌کند تا با کمک قابلیت‌های متنوع هوشمند، زندگی خود را متحول سازند. این گوشی‌ها، متعلق به آینده هستند و با تعیین استانداردهای جدیدی برای هوش مصنوعی موبایل، این دسته نوظهور را تعریف می‌کنند.
بدون شک، چالش‌ها و مسئولیت‌های بسیاری در این مسیر وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است. مدل‌های هوش مصنوعی در حین یادگیری، مستعد خطا و توهم هستند و بحث بر سر حقوق مالکیت معنوی آنها همچنان ادامه دارد. بنابراین بسیار مهم است که برای تعریف دقیق تجربیات هوش مصنوعی، شرکت‌ها با یکدیگر همکاری باز و آزادانه‌ای داشته باشند تا کاربران بتوانند بدون تردید و با اطمینان خاطر، از توانایی‌های جدید خود لذت ببرند.
در این عصر جدید تجربیات موبایلی مبتنی بر داده‌های متمرکز، ارتقای استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع، یکی از دلایل اصلی ما برای استفاده از رویکرد ترکیبی است که هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری و روی دستگاه را یکپارچه می‌کند. این رویکرد در کنار اطمینان از کارکرد راحت و روان هوش مصنوعی، به کاربران اجازه می‌دهد برخی از قابلیت‌ها را به طور کامل به دستگاه محدود کنند. بدین ترتیب، کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از داده‌های مهم خود خواهند داشت. ما همچنان متعهد به ارتقاء امنیت و حفظ حریم خصوصی در دستگاه‌های گلکسی خود هستیم و به کاربران شفافیت و حق انتخاب می‌دهیم.
در این عصر جدید هوش مصنوعی موبایل، دیگر موضوع این نیست که یک گوشی چه کاری انجام می‌دهد؛ بلکه مسئله بر سر این است که یک کاربر با ابزارهای صحیح به چه دستاوردهایی می‌رسد. از این به بعد، شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی، ممکن، مفید و معنادار است. فصل بعدی تجربیات موبایل به ما اختصاص ندارد؛ بلکه متعلق به شما، کاربران گلکسی سامسونگ است.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.