×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آیا موارد کاردرمانی و گفتار درمانی نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد؟ کدام بیمه هزینه‌های کاردرمانی و گفتار درمانی را پوشش می‌دهد؟ والدین کودکان اوتیستیک، افراد کم‌توان ذهنی یا بیماران MS هزینه‌های بسیاری برای کاردرمانی و گفتاردرمانی پرداخت می‌کنند. به همین دلیل این‌ها مهم‌ترین سوالاتی هستند که ذهن این افراد را به خود مشغول کرده است. خبر خوش اینجاست که هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی در همه بیمه‌های تکمیلی پرداخت می‌شوند. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که بهترین بیمه گفتاردرمانی و بیمه کاردرمانی کدام است. همچنین با اختصاص ۵ دقیقه از زمانتان برای مطالعه این مطلب می‌توانید با نحوه دریافت هزینه‌های درمانی از بیمه تکمیلی و شرایط بازپرداخت آشنا شوید.

آیا بیمه هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را پوشش می‌دهد؟
آیا بیمه هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را پوشش می‌دهد؟ این مهم‌ترین سوال مطرح شده هنگام تهیه پوشش بیمه توسط افرادی است که مشکلات عملکردی و گفتاری دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت که خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش سراسری بیمه‌ها قرار ندارند؛ بنابراین برای پوشش‌ هزینه‌‌ها باید نسبت به تهیه بیمه تکمیلی شخصی یا خانوادگی اقدام کنید.

کدام موسسه‌ها هزینه‌های خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی را با بیمه تکمیلی پوشش می‌دهند؟
بیمه تکمیلی آسماری و بیمه تکمیلی برخی موسسه‌ها مانند بانک‌ها، نیروهای مسلح، آموزش‌و‌پرورش، نظام پزشکی، فولاد و ارگان‌های بزرگ هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنند. با دریافت رسید پرداخت هزینه جلسه‌‌های کاردرمانی و دریافت نسخه از پزشک، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها را به شما توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود.

البته میزان برگشت هزینه‌های درمانی به نوع بیمه و پوشش‌های آن نیز بستگی دارد. برای پوشش هزینه‌های خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی باید پیش از پرداخت حق بیمه تکمیلی از پوشش آن‌ها اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد و سایر مشاغل با حق بیمه تکمیلی کاملا متفاوت است و نباید این دو را باهم اشتباه گرفت. در واقع حق بیمه مشاغل آزاد به بیمه تامین اجتماعی برمی‌گردد که برای ثبت سابقه کار پرداخت می‌شود.

پرداخت هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی توسط بیمه تکمیلی؛ بر‌اساس بند آزمایشات
با دریافت پوشش‌های اضافی از بیمه آسماری هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود. براساس قوانین مرتبط با بیمه تکمیلی هزینه‌های مربوط به کاردرمانی و گفتاردرمانی از بند آزمایشات تامین خواهد شد. این پوشش به‌صورت مجزا نیز با درخواست ارائه می‌شود.

برآورد هزینه معادل ویزیت یک متخصص یا فوق تخصص است و هزینه‌ای معادل آن به متقاضی برگردانده می‌شود؛ بنابراین هر بیمه درمانی که پوشش آزمایشات داشته باشد، هزینه‌های گفتاردرمانی و کاردرمانی را به بیمار پرداخت می‌کند.

سقف تعهدات بیمه گفتاردرمانی و کاردرمانی آسماری
سقف تعهدات بیمه گفتار‌درمانی و کاردرمانی آسماری با‌توجه‌به طرحی که برای بیمه انتخاب کرده‌اید، متفاوت خواهد بود. یعنی نوع پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه درمان تکمیلی به نوع بیمه‌ای که تهیه کرده‌اید، بستگی دارد.

برای استفاده از بالاترین سقف تعهدات در بیمه درمانی خانواده آسماری می‌توانید از طرح برنا استفاده کنید. سقف تعهدات در این طرح ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است که تحت بند خدمات آزمایش به افراد پرداخت می‌شود. همچنین در طرح‌های کارکنان شرکتی که به‌صورت انفرادی ارائه می‌شود، امکان استفاده از پوشش هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را خواهید داشت.

موارد تحت پوشش بیمه خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی
بیماران سکته مغزی، فلج مغزی، مبتلا به اوتیسم، MS و پارکینسون نیز معمولا از خدمات مشابه فیزیوتراپی استفاده می‌کنند. با تهیه بیمه تکمیلی آسماری مطابق با بند جبران هزینه‌های ویزیت، دارو و خدمات اورژانس در موارد غیربستری و جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی مانند فیزیوتراپی و نوار مغز، هزینه‌های کاردرمانی نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد. با ورود به سایت بیمه آسماری و مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید سوالاتتان در خصوص موارد پوشش بیمه تکمیلی آسماری برای گفتاردرمانی و کاردرمانی را از کارشناسان ما بپرسید.

تهیه بیمه تکمیلی بهترین راه برای پوشش هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که آیا بیمه تکمیلی هزینه‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی را پرداخت می‌کند و بهترین بیمه تکمیلی کاردرمانی و گفتاردرمانی کدام است؟ از‌آنجایی‌که بیمه‌های تکمیلی معمولا پوشش‌های متفاوتی دارند و بر‌اساس نیازهای فردی طراحی می‌شوند، برخی از موسسات و شرکت‌های بیمه خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی را در پوشش‌های خود دارند.

هزینه‌های گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط بیمه تکمیلی آسماری پوشش داده می‌شوند. شرکت آسماری بیمه‌های تکمیلی درمانی متنوعی برای تامین هزینه‌های درمانی دارد. هریک از این بیمه‌ها شرایط و پوشش‌های مخصوص به خود را دارند. برای اطلاع از جزییات این بیمه‌‌ها و آگاهی از میزان سقف تعهدات آسماری برای پوشش هزینه‌‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.