×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بن زاید به اسد: سوریه در اجلاس آتی سران عرب در الجزایر حاضر خواهد بود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، منابع مطلع به روزنامه الوطن سوریه گفتند، عبدالله بن زاید،‌ وزیر خارجه امارات امروز در راس هیئت کشورش وارد فرودگاه دمشق شد. این اولین سفر مسؤول اماراتی به دمشق از سال ۲۰۱۱ است.
همچنین دیپلمات‌ها به شبکه الشرق گفتند، عبدالله بن زاید آل نهیان ظهر امروز، با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد و پیامی از رئیس امارات و ولیعهد ابوظبی تقدیم او کرد.

به گفته این منابع، وزیر خارجه امارات با اسد پرونده بازگشت به اتحادیه عرب را بررسی کرد.
گفته می‌شود، در این دیدار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بررسی شد. مهمان اسد به او گفته، سوریه در اجلاس سران آتی عرب در الجزایر حاضر خواهد بود و از سوریه دعوت به عمل خواهد آمد تا در اجلاس سران عرب در ماه مارس که برای اولین بار از ۲۰۱۱ خواهد بود، حضور به هم رساند.
خلیفه شاهین، وزیر مشاور در امور خارجه و علی محمد حماد الشامسی، رئیس سازمان گمرک فدرال و امنیت گذرگاه‌ها همراه وزیر خارجه امارات در این سفر بودند.
در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور، توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف مشترک، افزایش تلاش‌ها برای گشودن چشم‌اندازهای جدید همکاری به خصوص در زمینه‌های مهم به منظور تقویت مشارکت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بررسی شد.

اسد بر روابط دو جانبه مستحکم بین امارات و روسیه از زمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تاکید و به مواضع واقع‌گرایانه و درست امارات اشاره کرد.
رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: امارات همچنان در کنار ملت سوریه ایستاده است.
عبدالله بن زاید بر حمایت کشورش از تلاش‌های ثبات در سوریه تاکید کرد و گفت: آنچه در سوریه روی داد بر کل کشورهای عربی تاثیر گذاشت.
این دیپلمات اماراتی ابراز اطمینان کرد، سوریه و رهبری این کشور و تلاش‌های ملتش قادر باشند از چالش‌های تحمیلی جنگ عبور کنند، امارات همیشه آماده حمایت از ملت سوریه است.
در این دیدار همچنین مسائل عربی و منطقه بررسی و توافق شد، رایزنی‌ها و هماهنگی درباره مسائل مختلف و چالش‌های فرا روی منطقه عربی ادامه یابند تا خواسته‌های ملت‌ها با اراده آنها بدون مداخله خارجی تحقق یابند.
سایت آرتی به نقل از منابع و فعالان گزارش داد، امارات تلاش‌های دیپلماتیک عربی را هدایت می‌کند و می‌خواهد سوریه را با اعراب آشتی دهد.
وئام وهاب،‌ رئیس حزب توحید عربی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: جرات امارات در روابط با سوریه باید انگیزه‌ای برای دیگر عرب‌ها باشد.
او تاکید کرد: بدون دمشق اعراب به نقش خود در سایه رقابت منطقه‌ای برای پر کردن خلأ دست نخواهند یافت.
پیشتر سایت النشره و خبرنگار آرتی روسیه گزارش داده بودند، هواپیمای اماراتی حامل هیئت عالی‌رتبه این کشور وارد فرودگاه دمشق شده که گامی به منظور شکستن انزوای عربی سوریه پس از ۱۰ سال قلمداد می‌شود.
۲۰ اکتبر محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور تماس تلفنی را از جانب بشار اسد دریافت کرد.
بن زاید و اسد روابط دو کشور، راه‌های تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و منافع مشترک را بررسی کردند.
آن دو همچنین اوضاع سوریه و منطقه و نیز مسائل مهم مشترک را مورد ارزیابی قرار دادند.
در ماه مارس نیز عبدالله بن زاید آل نهیان بر لزوم بازگشت سوریه به کرسی خالی خود در اتحادیه عرب تاکید کرد.
عبدالله بن زاید در آن زمان در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مستلزم تلاشی از جانب سوریه است که مستلزم تلاش‌های هم‌قطاران در اتحادیه عرب هم است.
از طرفی، خبرگزاری عمون اعلام کرد، وزیر خارجه امارات پس از دمشق وارد امان پایتخت اردن می‌شود.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.