×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری کمپین چوب لباسی برای کمک به دختران آسیب دیده ذهنی وحدت

به گزارش کیوسک خبر، فریبا جانی در گفت و گو با  اقتصاد ملی آنلاین  با بیان اینکه مرکز خیریه شبانه روزی و حرفه آموزی وحدت خانه ای برای  ۱۸۶ دختر معلول ذهنی است، اظهار کرد: اکنون در آستانه فرا رسیدن سال نو برپایی کمپین چوب لباسی را در دستور کار قرار داده‌ ایم تا خیران این مرکز را در تهیه لباس، داروها و سایر اقلام مورد نیاز یکسال ساکنانش یاری کنند.

وی با اشاره به این مطلب که سال گذشته نیز ما این کمپین را برگزار کردیم، بیان کرد: امسال نیز در این خصوص شاهد برگزاری کمپین چوب لباسی دو هستیم که در آن قصد داریم تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان که برای تهیه  بخشی از هزینه های مورد نیاز از جمله دارو و لباس یکسال دختران وحدت لازم است را به یاری خیران تامین کنیم.

کمپین مجازی تا ۲۰ اسفند ادامه داد

به گفته مدیر روابط عمومی مرکز خیریه معلولان ذهنی وحدت، کمپین مذکور از ابتدای ماه جاری آغاز شده است و تا ۲۱ اسفند ادامه خواهد داشت. جانی توضیح داد: در جریان برپایی کمپین چوب لباسی دو در فضای مجازی از مردم خیر در خواست داریم به هر نحوی که برای آنها میسر است، این مرکز را یاری کنند. این موارد می تواند شامل کمک نقدی، لباس، دارو و سایر مواردی باشد که دختران مرکز خیریه وحدت به آن نیاز دارند.

مدیر روابط عمومی مرکز خیریه معلولان ذهنی وحدت در ادامه خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه داروها دارای تاریخ مصرف هستند، ترجیح بر این است که این اقلام توسط خود این مرکز خریداری شوند و کمک ها بیشتر نقدی یا شامل اقلامی باشد که تاریخ مصرف ندارند.

جانی با اشاره به اینکه هر ساله این مرکز برنامه های ویژه ای را در قالب جشنواره، جشن پایان سال و مراسم های دیگر برگزار کرده و از این طریق هزینه های این خانواده بزرگ را تامین می کرد، گفت: در سال جاری اما با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل پاندمی بیماری کووید۱۹ امکان برپایی چنین برنامه هایی فراهم نبود، بنابراین تصمیم گرفته شد تا از طریق فضای مجازی از مردم درخواست کنیم تا در تامین هزینه ها ما را یاری کنند.

۳۶۰ میلیون تومان هزینه سالانه داروهای دختران وحدت

وی همچنین با اشاره به اینکه هزینه ماهانه داروهای مورد نیاز دختران این مرکز ماهانه رقمی حدود ۳۰ میلیون تومان است که در بازه زمانی یکساله ۳۶۰ میلیون تومان را در بر می‌ گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این هزینه های پوشاک، رو تختی، کفش، دمپایی، اقلام بهداشتی و … نیز برای این افراد باید تامین شود که این موارد نیز به طور تقریبی در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۰۵ میلیون تومان را در بر می گیرد.

مرکزی با قدمت ۴۰ سال

جانی درباره قدمت این مرکز نیز بیان کرد که مرکز خیریه شبانه روزی و حرفه آموزی وحدت از سال ۵۹ کار خود را آغاز کرده و هدف از فعالیت آن، نگهداری از دختران آسیب دیده ذهنی بالای ۱۴ با عارضه  معلولیت ذهنی و جسمی سال است.

مدیر روابط عمومی مرکز خیریه معلولان ذهنی وحدت در ادامه با اشاره به اینکه در یک جمع بندی کلی می توان گفت؛ هر تخت با احتساب هزینه های بیان شده نیاز به هزینه کرد چهار میلیون تومانی دارد، افزود: بخش حداکثری هزینه های این مجموعه که نهادی خیریه ای و غیر دولتی به شمار می رود، توسط افراد نیکوکار تامین می شود. هزینه هایی که علاوه بر مواردی که پیش تر اشاره شد شامل وعده های مختلف غذایی، همچنین عصرانه و… می شود. ضمن اینکه باید گفت در این مرکز جدا از کارکنان اداری، حدود ۵۰ مادریار مشغول خدمات رسانی به دختران ساکن این مرکز هستند.

جانی با بیان اینکه امیدواریم با یاری و همراهی خیران در کمپین عنوان شده مانند سال های گذشته  بتوانیم لباس نوروزی ، داروها و ملزومات بهداشتی مورد نیاز دختران این مرکز را تهیه کنیم، تصریح کرد: براین اساس داوطلبان کمک به این مرکز می توانند در راستای تامین هزینه تهیه اقلام اشاره شده کمک های نقدی خود را به «شماره کارت بانک سپه ۵۸۹۲۱۰۱۱۲۱۶۷۵۳۸۹» به نام خیریه وحدت واریز کنند.

ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، رفاهی

وی در بخش دیگری از اظهارات خود توضیحاتی نیز درباره اهداف مدنظر در این مرکز خیریه داد، اینکه آموزش و توانبخشی معلولان ذهنی از مهمترین موضوعاتی است که مد نظر قرار دارد، زیرا که این افراد از نظر ذهنی نیازمند خدمات آموزشی، توانبخشی، رفاهی همچنین نگهداری به صورت شبانه یا روزانه هستند.

مدیر روابط عمومی مرکز خیریه معلولان ذهنی وحدت ادامه داد: بر این اساس توسعه و تجهیز امکانات در این زمینه برابر با استانداردهای مورد تایید سازمان بهزیستی مدنظر قرار دارد، در این راستا نیز از همیاری و مشارکت مادی و معنوی مردم در جهت حمایت از افراد معلول بهره گرفته می شود تا از لحاظ کمی و کیفی خدمات با رعایت موازین کامل بهداشتی و ایمنی کار و استانداردهای لازم محقق شود. ضمن اینکه علاوه بر موارد اشاره شده ایجاد امکانات لازم در جهت مشاوره و راهنمایی خانواده های معلولان تحت پوشش نیز مدنظر قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.