×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری جلسه شورای معاونین فنی به میزبانی بیمه سامان

اولین جلسه شورای هماهنگی معاونین فنی شرکت های بیمه عضو سندیکا در سال جدید ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس هتل اسپیناس تهران به میزبانی بیمه سامان برگزار گردید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در این نشست پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، مهندس ضرابیه مدیر عامل شرکت بیمه سامان از اقدام ارزشمند سندیکا مبنی بر برگزاری این جلسه که به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به بیمه های درمان تکمیلی تشکیل گردیده تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت شورای هماهنگی معاونین فنی با عنایت به جایگاه و پتانسیل فنی و تخصصی که دارد یکی از بهترین و مهم ترین شورا هایی می باشد که با ابتکار سندیکا راه اندازی شده و از بدو تشکیل توانسته است موضوعات و همایش های اصلی صنعت بیمه را مورد تجزبه و تحلیل قرار دهد و با ارائه راهکارهای اصولی ضمن مقابله با مشکلات موجود موجبات ایجاد وحدت رویه و هماهنگی فعالیت های بیمه ای را فراهم آورد و در ادامه اظهار داشته اند: باید اذعان نمایم در دوره جدید فعالیت سندیکا و حضور دکتر کریمی در جایگاه دبیر کلی آن، شاهد و ناظر بسیاری از فعالیت ها و برنامه های اصولی و کارساز و مهم تر از همه ایجاد همدلی و وفاق فی مابین مدیران موسسات بیمه ای بوده ایم و مدیران عامل شرکت های بیمه بر این عقیده اند، سندیکای بیمه گران ایران در دوره جدید فعالیت و سه سال اخیر توانسته است جایگاه ویژه ای در بین قوای سه گانه کشور، بخش های اقتصادی و مجامع صنفی کشور پیدا کند.
مدیر عامل بیمه سامان در ادامه سخنان خود با عنایت به دستور جلسه در خصوص وضعیت جاری بیمه های تکمیلی فرمودند: در این برهه از زمان بایستی تمرکز بیمه گران در موضوع “مدیریت ریسک بیمه های سلامت” باشد و با توجه به وضع کنونی اقتصاد کشور و افزایش ضریب خسارت بیمه های درمان باید درباره شرایط این رشته به طور جدی تصمیم گیری شود. ایشان با اشاره به اینکه ضریب خسارت و خسارت پرداختی رشته های درمان در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است لذا ادامه این روند در سال جاری نیز پیش بینی می شود. مدیر عامل بیمه سامان افزودند: علت این رشد عواملی بیرون از صنعت بوده که در اختیار شرکت های بیمه نیست و ضرورت دارد مدیران، علی الخصوص معاونین فنی بر حل این مشکلات راهکارهای لازم را بررسی و با وحدت رویه اجرا نمایند، چرا که معاونین فنی همواره پرچمدار تغییرات بنیادی و اثربخش در صنعت بیمه بوده اند. ایشان همچنین تجربه بیمه سامان در خصوص ارائه بیمه درمان خانواده را موفقیت آمیز ارزیابی نموده اند .
مهندس ضرابیه در ادامه “تحول دیجیتال و توسعه فعالیت های برون مرزی” را دو راهبرد مهم صنعت بیمه قلمداد نموده اند. مدیر عامل شرکت بیمه سامان بار دیگر موفقیت های بدست آمده در این صنعت در طی سال های اخیر را به دلیل هماهنگی و تعامل فنی و تخصصی سندیکای بیمه گران ایران و نیز بیمه مرکزی ج.ا.ا دانسته اند و اعلام نموده اند: این هماهنگی تاثیر و نقش ارزشمندی در رونق و بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه داشته است و از خدمات ارزشمند دبیر کل سندیکا و همکاران ایشان تقدیر نموده اند.
با توجه به اینکه حساسیت و اهمیت موضوع بیمه ای درمان تکمیلی و وضعیت دشوار مربوط به افزایش تعرفه های خدمات تشخیصی، درمانی و رشد بی رویه قیمت های تجهیزات پزشکی و هزینه های پرسنلی و اداری اولین نشست شورای هماهنگی معاونین فنی به بررسی مسائل و مشکلات بیمه درمان اختصاص یافته، لذا ابتدا در این خصوص دکتر رامندی دبیر کارگروه تخصصی بیمه ای درمان، با ارائه گزارشی از وضعیت موجود درمان کشور و معضلات آن و مقایسه این وضعیت با فرآیند بیمه های درمان در کشورهای دیگر ارائه نموده اند که مورد استقبال حاضرین جلسه قرار گرفت. سپس تعدادی از اعضای حاضر در جلسه با ارائه نظرات و پیشنهادات خود راهکار های برون رفت از وضع کنونی و مقابله جدی با فرآیند افزایش ضریب خسارت بیمه های درمان و لزوم همدلی و همکاری کلیه بیمه گران و پرهیز از رقابت های غیر فنی پرداختند.
در ادامه جلسه رئیس شورای هماهنگی معاونین فنی و مشاوران عالی سندیکای بیمه گران ایران نیز زوایای حساس و مهم مربوط به رعایت نرخ فنی و پرهیز از رقابت های غیر اصولی در عقد قراردادهای بیمه درمان تکمیلی که موجب ضرر و زیان بیمه گران فراهم می آورد پرداخته اند و در خاتمه در خصوص برخی مشکلات مربوط به صدور بیمه نامه های آتش سوزی با عنایت به قوانین و مقررات مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستورالعمل های نهاد ناظر توضیحاتی دادند. همچنین نماینده سندیکا با بیان برخی اقدامات و فعالیت های موثر سندیکا در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات پیش روی موسسات بیمه اظهار نمود: با تلاش و پیگیری های بی وقفه دبیر کل سندیکا سعی شده است با تعامل با بیمه مرکزی و مذاکره با سایر سازمان های مسئول در خصوص حل و فصل چالش های موجود اقدام شود.
گفتنی است در خاتمه با عنایت به دستور جلسه نظرات و پیشنهادات معاونین فنی در ارتباط با تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ شورا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پیش از جمع بندی پیشنهادات برنامه مورد نظر با همکاری سندیکا، رئیس و چند نفر از معاونین فنی برنامه نهایی در جلسه آتی شورا بررس و تایید گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.